ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024

המלך אישר סופית: הרב עמאר - ספרדי

הממשל הספרדי אישר אזרחות למאות מצאצאי מגורשי ספרד ולרבה של ירושלים, אלא שבסביבתו של הרב מסבירים כי הוא לא הגיש בקשה, וככל הנראה קיבל את האזרחות כאות כבוד

הרב עמאר. צילום: יונתן זינדל פלאש90
הרב עמאר. צילום: יונתן זינדל פלאש90

רבה הראשי של ירושלים הראשון לציון הרה"ג שלמה עמאר היה בין 220 היהודים שאזרחותם הספרדית אושרה ביום שישי האחרון על ידי הממשל הספרדי - כך מדווחת סוכנות הידיעות הספרדית EFE news.

אישור האזרחות ניתן בעקבות חוק השבות למגורשי ספרד, שנחוק לפני כשנה בספרד, אשר על פיו יכולים יהודים צאצאי מגורשי ספרד, אשר בידיהם הוכחות שאכן הם צאצאי מגורשי ספרד, לקבל אזרחות ספרדית, מבלי לוותר על האזרחות הישראלית. נכון להיום כבר קבלו יותר מ-4,300 יהודים אזרחות ספרדית בחסות החוק החדש. יצויין כי החוק הספרדי אינו מאפשר בדרך כלל אזרחות כפולה, פרט לאזרחים מאנדורה השכנה או פורטוגל ומדינות שונות באמריקה הלטינית.

שר המשפטים הספרדי, אלברטו רואיז גיארדון, התחייס בשעתו לחוק שאושר ואמר: "החוק מהווה משמעות היסטורית עמוקה לא רק משום שהוא נוגע לאירועי העבר של גירוש יהודי ספרד אלא משום שהוא משקף את המציאות של ספרד כחברה פתוחה ופלורליסטית".

יחזקאל שאבו, יועץ התקשורת של הרב, אמר בתגובה ל'בחדרי חרדים': "אנחנו לא קיבלנו שום הודעה על כך, יתירה מזו, אנחנו אפילו לא הגשנו בקשה לאזרחות, הרב הוא יליד מרוקו, ומהרגע שעלה לארץ בילדותו הינו אזרח ישראל. שמעתי על כך לראשונה אתמול, פניתי לעוזרו היהודי של שר המשפטים, ואכן בבדיקה שנערכה שם נאמר לי כי ממשלת ספרד קיימה ביום שישי ישיבה שעסקה באישור 220 בקשות אזרחות שהוגשו בעקבות החוק שאושר לפני שנה בענין מגורשי ספרד, במהלך הדיון החליטה הממשלה להעניק לראשון לציון ורב העיר ירושלים הרה"ג שלמה עמאר דרכון ספרדי עם אזרחות כבוד, כאות הוקרה על פועלו למען שרידי ישראל מגורשי ספרד בהם יהודים רבים שהגרו בשעתו לוונצואלה ובקשו לחזור לספרד".

לדבריו, "לפני שלוש שנים פנו אל הרב יהודים מונצואלה ובקשו את עזרתו להגר לספרד, הרב פנה אז למלך ספרד ואף נפגש עימו, אך המלך אמר כי בקשה כזו טעונה אישור של משרד המשפטים ושינוי חקיקה או תיקון לחוק. הרב אכן נפגש עם שר הפנים ושר המשפטים, ולאחר מכן עם המלך החדש - בנו של המלך הקודם שפרש לגימלאות, והכל הסכימו שיש לשנות את החוק. ואכן החוק שונה ובזכותו זכו מאות מיהודי ונצואלה לקבל אזרחות ספרדית ולעבור לספרד. מסתבר שמלך ספרד רוצה להעניק לרב אזרחות כבוד על פועלו למען יהודי ונצואלה צאצאי ילידי ספרד".

בסביבתו של הרב עמאר מזכירים כי לפני שנתיים קיבל הרב מדליית כבוד ממלך מרוקו, ומציינים כי אישור אזרחות טעון אישור של מקבל האזרחות, כך שהחלטה זו של ממשלת ספרד טעונה את הסכמתו של הרב, וכשתתקבל הודעה רשמית ישיב הרב על כך.
הרב עמאר אזרחות ספרד מלך אישור

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד