כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024

כל הסיבות: למה כדאי ללדת ב'הדסה'

מחלקות היולדות שודרגו, היולדת זוכה לליווי לאורך התהליך, לילה נוסף בבית החולים ואפילו תפריט מזון משופר ואיכותי

כל הסיבות: למה כדאי ללדת ב'הדסה'

לבחור בהדסה, מכל הסיבות שבעולם: מחלקות היולדות, התינוקייה, קורסי ההכנה ואפילו האוכל. כולם שודרגו, כולם מותאמים לצרכי היולדת ומשפחתה, מפנקים ומעניקים תחושה של בית. היולדות בהדסה בוחרות בבית החולים של ירושלים וישובי הסביבה, וחוזרות אליו שוב ושוב.

יחס חם ואישי לכל יולדת:
את פני היולדת מקבל צוות מיילדות מסור המעניק יחס אישי, חם, אדיב ולבבי, יודע לזהות מצבים שונים ונכון למלא אחר כל בקשה. המיילדות שלנו רואות בעבודתן שליחות ומעניקות לכל אחת את ההרגשה שהיא עולם ומלואו, היחידה בחדר. היחס החם והאישי נשמר גם בשהיית היולדת במחלקות היולדות השונות, ומכתבי תודה רבים המגיעים למחלקה מעידים על כך.

רפואה מתקדמת וחדשנית, טכנולוגיה מובילה וצוות מקצועי:
בתי היולדות של הדסה מעמידים לרשות היולדת חדרי לידה חדישים ומאובזרים, המצוידים בציוד טכני מתקדם, על מנת להעניק ליולדת את הטיפול הרפואי המקצועי והאחראי ביותר.

בחדרים קיימת נוכחות בכל שעה ושעה של רופאים בכירים וכירורגים, העוסקים בתחומי היילוד וזמינים לפעילות שוטפת. יחד איתם, נמצא אף צוות כוננים מיוחד וכן רופא מרדים הזמינים בכל עת ומוכנים לכל תרחיש שאליו ידרשו.

המיילדות ערוכות לאפשר לכל יולדת את רצונה, תוך הקפדה מוחלטת על בטיחות היולדת והיילוד.
לאחר הלידה, היולדת תבחר בין שהייה במחלקת ביות מלא, כאשר התינוק שוהה בחדרה כל שעות היממה והטיפול בו נעשה לידה, ביות חלקי או שהייה של התינוק בחדר התינוקות.

מענה לצרכי הקהל החרדי:
בתי החולים של הדסה, החל במחלקות האשפוז, דרך מתקני השירות השונים, מותאמים לחלוטין לקהילה החרדית, כאשר דגש מיוחד הושם במחלקות היולדות, וכל יולדת יכולה להרגיש במקום כמו בבית. קיימת הקפדה מלאה על כשרות למהדרין, כאשר המוצרים, רובם ככולם, הינם בהשגחת בד"צ העדה החרדית.

גם שמירת השבת נעשית כהלכתה לכל פרטיה, כאשר משגיח שבת צמוד נוכח במקום לאורך כל השבת, מעליות שבת פועלות ועוד. בית החולים מעמיד לרשות המלווים חדרים אישיים (במידת האפשר) לשבתות, כדי שהבעל ואשתו יוכלו לשבות בצוותא, או לשהות לצד התינוק שלהם.

שירותי הסעדה למשך השבת מוצעים לשוהים במחלקות ובערב שבת מקבלת כל יולדת ערכת שבת.
מערכת אזהרה לכוהנים, חדשה וייחודית בהדסה, פועלת בימות החול. המערכת תוכננה במשך כשנתיים, וזכתה לאישורם של רבים מגדולי ישראל ומהווה דוגמא גם לבתי חולים אחרים.

קורסי הכנה - כי כדאי להגיע רגועים...
קורסי הכנה מתקיימים בהדסה, הן בעין כרם והן בהר הצופים, ונערכים כמובן במקצועיות על ידי מיילדות מנוסות ותורמים לרוגע של האישה ולהכנה נפשית ופיזית. כל מי שיולדת ב'הדסה' ועברה קורס הכנה בבית החולים מקבלת החזר מלא על דמי ההשתתפות בקורס.

עם זאת, ב'הדסה הר הצופים' מודעים לרצון הנשים לעבור קורס הכנה בשכונתן, סמוך לביתן ולכן הוחלט על מתן החזרים של עד חמש מאות שקלים עבור השתתפות בקורס הכנה באחד מהמקומות ש'הדסה' מכירה בהם, ולקבל החזר כספי תמורת קבלה.

נוסף על כך, מתקיימים ב'הדסה' סיורים מדי שבוע, כדי שכולם יוכלו להכיר את התחנות החשובות בדרך ולהיות ערוכים לקראת ההגעה ביום המרגש. במהלך הסיור- החניה בחניון בית החולים היא ללא עלות.

מהפיכת השירות בהדסה:
בשנה האחרונה ביצעו בבתי החולים של הדסה מהפך שירות יוצא דופן לטובת היולדות ובני משפחותיהן, מתוך מחשבה על הקלה בכל הקשור בהגעה לבית החולים, בשהייה ואפילו בשחרור.

למשל, בהדסה הר הצופים - כל יולדת המתגוררת בירושלים או באזורים הסמוכים לירושלים ומגיעה ללידה ב'הר הצופים', זכאית להזמין מונית מביתה אל בית החולים, ובהצגת קבלה תקבל החזר כספי של דמי הנסיעה. ולא רק זאת, כל אישה המגיעה ללידה ב'הר הצופים' זוכה למלווה אישית, שתעמוד לצידה בכל שלבי הקליטה בבית החולים. האישה מוזמנת להתקשר אל המלווה האישית כבר כשהיא בדרך לבית החולים, והיא תמתין לה בכניסה הראשית. מכאן ואילך המלווה תטפל בנושא הרישום במשרד קבלת חולים ותשהה עימה לאורך כל התהליך עד ללידה.

ורשימת ההטבות לא תמה בזאת. בשני בתי החולים בעין כרם ובהר הצופים, מי שבוחרים להגיע ברכב הפרטי, יהיו פטורים מדמי חנייה במהלך ימי אשפוזה של היולדת מהלידה ועד לשחרורה.

שיא הפינוק: לילה נוסף חינם, במחלקה או במלון יולדות
היולדות בהדסה מקבלות לילה שלישי חינם, למנוחה ופינוק נוסף, בטרם ישתחררו הבייתה. את הלילה הן מקבלות במחלקת היולדות ובהתבסס על מקום פנוי – יוכלו לבחור בין 'מלון הדסה בייבי' ובין בבית ההחלמה ליולדות טלז-סטון.

האפשרויות הללו זוכות להתלהבות רבה מצד היולדות, הבוחרות בלילה נוסף ונהנות משהייה ממושכת בתנאים נעימים.

תפריט שף מצויין
תזונה היא נושא חשוב, בעיקר טרום לידה ובוודאי שלאחריה, כדי שהיולדת תוכל להתאושש, להתחזק ולהאכיל את תינוקה באופן הבריא ביותר. על כן, לצד ההקפדה על מזון בריא ואיכותי, בהדסה הר הצופים מוסיפים בכל ארוחה פינוק ייחודי וטעים, או מקימים פתאום עמדת קינוחים מרהיבה, ובהדסה עין כרם צורף לצוות המטבח של מחלקת יולדות השף אבי לוי, שבנה תפריט ייחודי עבור היולדות והכשיר את צוות המטבח להכנת ארוחות גורמה ולהגשה ברמה של מסעדה.

בכל מקרה, בשני בתי החולים של הדסה הארוחות מוגשות בטוב טעם ובשפע רב, כאשר מגישת האוכל דואגת לכל יולדת באופן אישי ואם אחת היולדות לא מגיעה לחדר האוכל, היא תגיש את הארוחה למיטתה.

חברות במועדון היולדות של הדסה
מועדון היולדות של הדסה, אליו יכולה להצטרף כל אישה ללא תשלום, הוקם מתוך תפיסת העולם שלנו בהדסה, הכוללת הקשבה לצרכי היולדת והענקת מלוא היחס, הפינוק והמעטפת השלמה לכל אחת ואחת, לפני הלידה ולאחריה. המועדון מאפשר לנו לתת בידי היולדות את הכלים שיסייעו בידן לעבור תקופה זו בדרך הנעימה והקלה ביותר.

מועדון היולדות מציע למצטרפות מגוון פעילויות, הטבות, הנחות ומידע בנושאים שונים, כגון חברות חינם במועדון 'אימא', המציע שורה של הנחות בעשרות בתי עסק, הנחה על בדיקות שונות במהלך התקופה שלפני הלידה שאינן מכוסות על-ידי הקופות - על לידות מיוחדות, השתתפות בכנסים ועוד.

קישורים:
לאתר הדסה – מחלקות היולדות - לחצי כאן
יולדות שדרוג ליווי תינוק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד