י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

מאחרים לפגישות? קבלו רשימת טיפים שתמנע מכם את הפאדיחה הבאה

מתוסכלים לפעמים? מרגישים שאתם מחמיצים דברים חשובים? הנה רשימת טיפים שתעשה לכם סדר חיובי בחיים

צילום ארכיון
צילום ארכיון

חני הייתה מתוסכלת. היא מרגישה שהיא מאבדת המון בחייה.

"מה פירוש?" שאלתי אותה כשהגיעה לפגישת אימון.

"כאישה עובדת, כרעיה וכאם לילדים אני מרגישה שאני מחמיצה המון דברים בחיים בגלל חוסר היכולת שלי להספיק דברים שחשובים לי".

הנה דוגמה ששיתפה חני: "לפני יציאה מהבית, למשל, אני נזכרת פתאום להתחיל לטאטא את הסלון ואת המטבח במקום להתרכז בהכנות ליציאה. רק כשהשעון מורה שהגיע הזמן לצאת, אני מתחילה להכין את עצמי ליציאה, אבל בין לבין אני משתדלת להספיק עוד כמה דברים. כמעט תמיד גם נכנסת שיחת טלפון, ואני מרגישה שאני לא יכולה שלא לענות, למרות שהשעון מורה שכבר הייתי צריכה לצאת לפני עשר דקות. תמיד אני מחשבת מראש את זמן הנסיעה, אבל אף פעם אני לא מחשבת פקקים, תאונות דרכים, תקלות או כל סיבה אחרת שגורמת לי לאיחורים. מה הפלא שאני מגיעה תמיד לפגישות חסרת אוויר, נבוכה ומסמיקה".

התיאור הזה מאפיין לא מעט אנשים הלוקים בניהול זמן לקוי של חייהם. אנשים אלו אכן מפסידים הרבה בחיים, מגיעים לפגישות באיחור, דבר שגורם לכעס עליהם. הם גם מגיעים לפגישות כשהם לא מוכנים. הם תמיד חיים בתחושה של לחץ וחוסר הספק, מה שמשליך באופן ישיר על המוטיבציה שלהם. בקיצור: המחיר הוא יקר.

ממה זה נובע?

אצל כל בני האדם הזמן הוא שווה: שבע יממות בשבוע, 24 שעות ביממה, 60 דקות בשעה ושישים שניות בדקה. לא שניה פחות ולא שניה יותר. למרות השוויון הזה, יש אנשים שמספיקים יותר ויש שמספיקים פחות.

ייתכנו לכך כמה סיבות: אומדן לא נכון של הזמן, חשיבה שאפשר להספיק הכול (בזמן שזה לא באמת כך), עודף משימות שאנשים לוקחים על עצמם. ובעיקר – חוסר בניהול זמן נכון.

• הדרך הפשוטה והקלה ביותר היא, ואין בה הפתעה מרעישה, להכין בבוקר רשימת מטלות; לאמוד מראש את כמות הזמן המשוערת שדורשת כל מטלה ולתכנן את לוח הזמנים וסדר היום בהתאם. זכור תמיד להוסיף זמן בונוס, למקרה של תקלות או כניסה של דברים לא-צפויים (עיכובים בכביש, שיחת טלפון לא מתוכננת, כתם קפה שנשפך על הבגד רגע לפני היציאה).

• בשעות שאתה יודע שהן קריטיות עבורך, סגור את הטלפון, את הוואטסאפ או את דלת משרדך לזמן מוגבל והתנתק מגורמים חיצוניים שעלולים להסיח את דעתך. זה אמנם קשה בהתחלה, אבל מהר מאד תלמד ליהנות מהשקט ומיעילות של העבודה.

• בדוק אפשרויות לחסוך בזמן באמצעות הטלפון או האינטרנט. זה יכול להיות קניות בסופר, תשלום חשבון לחברת החשמל, לשגר הזמנות-מייל לישיבת-צוות במקום להרים טלפונים לכל אחד בנפרד. הפעל אפליקציית 'וויז' כדי ללמוד על פקקים אפשריים בדרך ולחסוך בזמן הנסיעה. בתחומים רבים העולם המודרני היום מציע קיצור הליכים – נצל זאת.

• האצלת סמכויות. מה שאתה יכול לתת לחבר / עמית / מזכירה לעשות במקומך, תן להם לעשות. תפסיק להיות בטוח שרק אתה תוכל לעשות את הדברים הכי טוב. בסוף היום, רשום לעצמך כמה הספקת ואיזה ציון אתה מעניק לעצמך מבחינת הספק ומבחינת עמידה בלוח זמנים. קבל על עצמך לשפר מחר את הישגיך.

ו'טיפ' אחד נוסף לסיום:
אחת הרעות החולות של העידן המודרני, הוא היכולת של אנשים לעשות כמה דברים בו זמנית: לדבר בטלפון, לסמס, להקשיב לסיפורי הילדה מהגן ובין לבין לסדר את המדפים. לכאורה זה פנטסטי. אפשר להספיק הרבה בפרק זמן קצר.

מסתבר שעם כל הסיפוק שאפשר לעשות דברים בו זמנית, מי שפועל כך, מתיש את עצמו מהר מידי ומאבד הרבה מאיכות העשייה. בשתי מילים: 'פיזור הנפש'. הדברים עוברים לידינו ואיננו מונחים בהם באמת. כן, לא באמת חווית את הסיפור של הילדה מהגן (והיא הרגישה בכך, ועוד איך, גם אם החמאנו לה "כל הכבוד"), גם לא באמת הקשבת לאיש שמעבר לקו הטלפון.

לעבוד באופן מסודר, פעולה אחר פעולה, לכאורה הוא 'בזבוז' זמן מיותר, אולם כשאדם ממוקד בנושא אחד בלבד – הוא מבצע אותו ביעילות יותר, מסיים אותו מהר יותר, ויכול להתפנות לדבר הבא מבלי שהוא מותש.

סדרת טורים זו מוגשת לכם כחומר למחשבה ע"י בנק הפועלים, המאפשר לכם לחסוך טרחה וזמן ששווה כסף, כי כשאתם מנהלים את חשבון הבנק מהאתר – אתם תמיד ראשונים בתור!
bankhapoalim.co.il/bsd

קישורים:
לפרטים ולמידע נוסף לחצו>>
טיפים פגישות פאדיחה קאוצ'ינג בנק הפועלים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד