י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

מגייס משפחתונים: יעקב אשר נפגש עם שר הרווחה

בעקבות המצוקה החמורה, שוחח ח"כ יעקב אשר עם השר חיים כץ, שהבטיח פתרון מיידי להקמת משפחתונים נוספים ופתרון ארוך טווח

אשר. צילום: הדס פרוש, פלאש 90
אשר. צילום: הדס פרוש, פלאש 90

בפגישה שנערכה בין שר הרווחה חיים כץ לח"כ יעקב אשר בנושא הגדלת תקציבים לפתיחת משפחתונים חדשים, אמר שר הרווחה כי הוא נחשף למצב המעונות והמשפחתונים ומשרדו פועל לביצוע רפורמה בנושא החינוך לגיל הרך.

ח"כ אשר בירך את השר על קבלת האחריות למוסדות הלימוד לגיל הרך לידי משרדו, ואמר כי "זה האיש הנכון במקום הנכון, וכעת כשיש שר במשרה מלאה אשר נושא החינוך לגיל הרך קרוב לליבו - אין ספק כי נראה תוצאות חיוביות כבר בזמן הקרוב".

במהלך הפגישה סקר ח"כ אשר את המחסור החמור במשפחתונים, הגורם לכך שמאות אימהות המעוניינות לצאת ולעבוד אינן יכולות להתפרנס, שכן אין סידור חינוכי הולם לילדיהן.

כזכור, בחודשים האחרונים העלה ח"כ אשר את נושא מעונות היום והמשפחתונים על סדר יומה של הכנסת בהצעות לסדר במליאה ובדיונים בוועדות, שם התברר כי משרד האוצר לא עדכן כבר ארבע שנים את תקציב המשפחתונים, וכמו כן התברר כי על פי הנתונים רק 23% מכלל הילדים בגילאים אלו לומדים במסגרות מוכרות.

שר הרווחה שמשרדו קיבל מידי משרד הכלכלה את האחריות על מעונות היום והמשפחתונים בשבועות האחרונים, אמר לח"כ אשר כי אכן יש מחסור חמור והוא פועל להסדרת מוסדות החינוך לגיל הרך ובהם תקציבי בינוי למעונות יום ותוספת משפחתונים. מדובר בבינוי בהיקף נרחב הנאמד בעלות של כ-1.6 מיליארד שקלים, כך שבראייה לטווח הרחוק בעוד מספר שנים יהיו מעונות יום בהתאם לדרישות, ועד להשלמת תהליך הבינוי אשר יעבור האצה - המשרד יפעל להעברה תקציבית למשפחתונים עוד לפני הדיונים על תקציב 2107-2018 הנערכים בתחילת השנה האזרחית, כדי שיוכלו להקים משפחתונים נוספים כבר בתחילת שנה"ל הקרובה.
יעקב אשר משפחתונים תקציב שר הרווחה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד