י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

אייכלר דרש וקיבל - 20 נוסעים בעמידה

במענה לפניית ח"כ ישראל אייכלר, הודיע משרד המשפטים כי תוגדל המגבלה ל-20 נוסעים בעמידה באוטובוס עמוס

צילום אילוסטרציה: מרים אלסטר, פלאש 90
צילום אילוסטרציה: מרים אלסטר, פלאש 90

יו"ר הוועדה לפניות הציבור של הכנסת, ח"כ ישראל אייכלר, דרש לבטל את מכסת 10 נוסעים בעמידה, במקרים בהם אין תיגבור לאוטובוסים. תקנה הגורמת לנהגים להשבית אוטובוסים מלאים ולהשאיר נוסעים בתחנות - זאת בטענה כי אסור להם לקחת יותר מעשרה נוסעים בעמידה.

היום הודיע משרד המשפטים ליו"ר הוועדה כי "על פי הנוהל המעודכן, בקוים בהם זוהתה בעיה במתן השירות לנוסעים, תוגדל המגבלה ל-20 נוסעים בעמידה". גם בנסיעה האחרונה שתבוצע בכל קו בין עירוני, תהיה מגבלה של 20 נוסעים בעמידה לכל היותר.

כיום, נאסר על הנהג להעלות יותר מעשרה נוסעים בעמידה. דבר זה גרם להשארת נוסעים בתחנות עמוסות, בדרכים בין עירוניות. האוטובוס עובר ונמנע מנוסעים לעלות עליו. לפעמים מדובר בנסיעה אחרונה לקו ונוסעים רבים נותרו ללא יכולת לשוב לבתיהם. במקרים רבים, נוצרו עימותים בין נוסעים לנהגים. היו נהגים שעצרו את האוטובוס וכיבו את המזגן בענישה קולקטיבית, כדי לאלץ נוסעים לרדת. לעיתים אף הגיעה התערבות משטרתית וכדי בזיון וקצף.

ח"כ ישראל אייכלר דורש מחברות התחבורה לתגבר את האוטובוסים בכל מקרה של עומס ובעיקר בנסיעה האחרונה בלילה. בפניות הציבור עולה כי אין קול ואין קשב ולא מתגברים מספיק. עתה הגיעה הודעת משרד המשפטים לפיה: "פרקליטות המדינה מסרה למשרד התחבורה כי אין מניעה שיפעלו כאמור בהודעת העדכון שנמסר לבית המשפט, כי בקוים בהם זוהתה בעיה תוגדל המגבלה ל 20 נוסעים בעמידה".

בעקבות המכתב פנה ח"כ אייכלר לשר התחבורה ולראש הרשות לתחבורה ציבורית, מר מאיר חן, להפעיל מיד את הגדלת המגבלה ל-20 נוסעים בעמידה. יש להעניק את אישורי משרד התחבורה לחברות ההסעה ולהנחות את כל הגורמים לפעול לפי העדכון, כדי להקל על ציבור הנוסעים. "זאת למרות שמלכתחילה עדיף לתגבר את הקוים ולא להשאיר נוסעים בתחנות, בלי לצופף את האוטובוס בנוסעים בעמידה. רק בלית ברירה, עדיף להעלות עד עשרים נוסעים בעמידה, מאשר להשאיר נוסעים בתחנה" – אמר ח"כ ישראל אייכלר.
נוסעים עמידה אוטובוס ישראל אייכלר פניות הציבור

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד