י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

צפו: בארגנטינה ספדו לראש ישיבת אור אלחנן

הקהילה החרדית בארגנטינה התכנסה לעצרת מספד לזכר הגאון רבי משה מרדכי חדש זצ"ל • סיקור ותיעוד

צפו: בארגנטינה ספדו לראש ישיבת אור אלחנן

 

המונים מבני היהדות התורנית בארגנטינה התכנסו לעצרת מספד ובכי לזכרו ולעילוי נשמתו של ראש ישיבת 'אור אלחנן' בימי השבעה להסתלקותו.

עשרות בוגרי ישיבת 'אור אלחנן' והמונים מבני היהדות התורנית בבואנוס איירס התאספו לעצרת מספד ובכי בהיכל ישיבת 'חפץ חיים', בראשות ראש הישיבה הגאון רבי שמואל אריה לוין לזכר ראש ישיבת 'אור אלחנן' הגאון רבי משה חדש זצ"ל.

ראשוני המפסידים היה תלמידו המובהק הרה"ג ר' מאיר סולי שעמד לצידו של ראש ישיבת 'אור אלחנן' במסירות בכל מסעותיו בארגנטינה. בדבריו עמד על הארת הפנים שהייתה לראש הישיבה, ועל שבהסתלקותו מסר נפשו בשמחה להקב"ה בבחינת ר"ע שאמר שכל ימיו היה מצטער מתי יבוא לידי ואקיימנו, ויצאה נשמתו באחד.



לאחר מכן עלה להספיד ראש ישיבת 'חפץ חיים' שאמר בפתח דבריו כי השנה ט' באב הוקדם לנו בשבועיים. "מלא חיים הוא היה עימנו לפני כשלושה חודשים - ואיננו כי לקח אותו האלוקים. הקב"ה מדבר אלינו ואין איש שם על לב, הנפטר הגדול היה כולו תורה, כל ימיו היו מקשה אחת של ללמוד וללמד להקים עוד ישיבות ועוד מקומות תורה". בסיום משאו שלח הגרש"א לוין תנחומים למשפחה ולרבנית תליט"א.

כאמור, בהספד נטלו חלק רבנים ואישי ציבור מכלל הקהילות בבואנוס איירס יחד עם בוגריה וידידיה של ישיבת 'אור אלחנן' בארגנטינה.

את עצרת ההספד נעל הגאון רבי יצחק זאב זקס, ראש ישיבת חברון 'כנסת הגדולה' השוהה בימים אלו למטרת חיזוק הקהילות בארגנטינה וגיוס כספים עבור ישיבות ומוסדות 'כנסת הגדולה'. בדבריו הנרגשים עמד על גודל האבידה - ועל כך שת"ח שמת אין לו תמורה.

 





















ארגנטינה הרב חדש אור אלחנן עצרת הספד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד