כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024

'הפלג הירושלמי' הקים בית ספר לבנות בבני ברק • תיעוד

לאחר שנות מחלוקת ארוכות, החליטו ב'פלג הירושלמי' להקים מוסדות עצמאיים, ובין השאר נפתח בית ספר לבנות בבני ברק

'הפלג הירושלמי' הקים בית ספר לבנות בבני ברק • תיעוד

עצמאות החינוך של הפלג הירושלמי: אמש (א) התקיים באולמי היכלי מלכות מעמד יסוד ופתיחת בית הספר בית יעקב החדש של הפלג הירושלמי בבני ברק, כחלק מהקמה כלל המוסדות הנפתחים בהוראתו של הגר"ש אויערבך בערים החרדיות.

המעמד נפתח באמירת פרקי תהילים לרפואת הגאון הצדיק רבי סנדר ארלנגר כשלפני התיבה עובר הגאון רבי יעקב ונדרולדה מראשי ישיבת גרודנא. לאחר מכן הנחה את הארוע הרב צבי רוט שעמד בדבריו על היסודות המנחים את מייסדי המקום, והודה בדבריו לאברכים המוסרים נפשם ומאודם מזה מספר חודשים להקמת בית הספר.

את המשא המרכזי נשא הגאון הצדיק רבי ישראל יצחק קלמנוביץ אשר דיבר בהתרגשות ובכאב על ההידרדרות בכל הנושאים בשנים האחרונות ובפרט בנושא החינוך הטהור, על חובת ההתבדלות מהחילוניים. לאחמ"כ הקריא את מכתבו האחרון של הגרי"ש אלישיב זצ"ל בדבר ההתבדלות מהחילוניים וכנגד המסגרות החדשות אשר מנסים לפרוץ גדר, הרב קלמנוביץ סיכם כי בשל כך נאלצים לפתוח מוסדות על טהרת הקודש ללא שום השפעות חיצוניות.



במרכז המעמד הקריא הגאון רבי פנחס שוב, רב קהילת אשי ישראל בבני ברק, את מכתבו של הגר"ש אויערבך אשר נשלח במיוחד לערב זה.

את משא הסיום נשא הגאון רבי שמואל מרקוביץ ראש ישיבת פוניבז', בדבריו אמר כי מכריזים על בית ספר שבא להיבדל, אך "החינוך עצמאי הוקם ע"י גדולי הדורות, ואנו בטוחים ומקוים שהוא יחזור לאיתנו וכל הנסיונות יעברו. השלטון שם למטרה להילחם לנו בחינוך וקשה לעמוד בזה וזה הנסיונות, אנו מקימים מוסד ואומרים אפשר דרך אחרת, וזה אמירה כלפי השלטון 'הסירו ידיכם', כי הם לא יצליחו, וזו גם אמירה כלפי פנים שאפשר גם אחרת".

במעמד השתתפו הגאונים רבי אשר הכהן דויטש מראשי ישיבת פוניבז', רבי צבי פרידמן גאב"ד מסורת ורב שכונת אור החיים, רבי צבי רוטברג ראש ישיבת בית מאיר, רבי דוד מינצר מראשי ישיבת כנסת יצחק חדרה, רבי פינחס שוב רב קהילת אשי ישראל, רבי יעקב ונדרולדה מרבני ישיבת גרודנא, רבי בנימין בירנבוים ראש ישיבת חכמת שלמה, רבי אשר סופר, רבי אברהם קאהן, רבי דוד סופר ועוד.

















































הפלג הירושלמי עצמאות החינוך הרב אויערבך כינוס בית ספר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 15 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד