י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

ברוך דיין האמת: האדמו"ר מאשלג זצ"ל

בגיל 80 נפטר ב'איכילוב' האדמו"ר רבי יחזקאל יוסף מאשלג זצ"ל, שערך והוציא לאור את סדרת הספרים המושתתת על פירוש הסולם

האדמו"ר מאשלג זצ"ל. צילום: שוקי לרר
האדמו"ר מאשלג זצ"ל. צילום: שוקי לרר

ברוך דיין האמת: בבית החולים 'איכילוב' בתל אביב נפטר היום (ב) אחר הצהריים האדמו"ר רבי יחזקאל יוסף מאשלג זצ"ל, והוא בן 80 בפטירתו.

ביום חמישי האחרון אושפז בבית החולים לאחר שחש ברע, וביום שישי אף חלה הטבה במצבו ובשבת אף ערך קידוש ודיבר דברי תורה. במוצאי שבת שוב הדרדר מצבו והיום הוא השיב את נשמתו ליוצרה.

האדמו"ר זצ"ל נולד בארץ ישראל בכ"ו ניסן תרצ"ו כבנו הבכור של אביו האדמו"ר רבי שלמה בנימין אשלג זצ"ל ונכדו של בעל הסולם האדמו"ר רבי יהודה לייב אשלג זצ"ל.

בבחרותו למד בישיבת 'שפת אמת' בירושלים והיה מקושר רבות עם סבו בעריכת הספר "מסורת הזוהר", שאותו ערך עוד בחיי סבו. בהגיעו לפרקו נישא לרעייתו בתו של הגאון רבי שמאי גינזבורג, מחבר סדרת הספרים אמרי שמאי בנוסף, שימש את סבו בשנותיו האחרונות ולאחר פטירתו עמד לימינו של אביו הרב שלמה בנימין, שהקים בית מדרש וישיבה ברחוב שד"ל בבני ברק.

לאחר פטירת אביו בז' בכסלו תשמ"ד, מונה לשמש כממלא מקום אביו והקים את בית המדרש ברחוב אבן עזרא בבני ברק, שם נערכו מסגרות לימוד ש"ס והלכה לאורך כל שעות היום וכן "כולל ערב" ללימוד תורת בעל הסולם.

האדמו"ר זצ"ל נודע כתלמיד חכם עצום ערך והוציא לאור את סדרת הספרים המושתתת על פירוש הסולם: "זהר על תהילים", "זהר על משלי", "זהר על שיר השירים", "זהר על קהלת", "זהר על נישואין" ו"זהר על ברית מילה". כמו כן הוציא לאור את ספר "אדרא זוטא קדישא" עם פירוש הסולם, וספר נוסף מכתב יד של בעל הסולם הנקרא "פתח השער". הספרים יצאו לאור בהוצאת מכון "עטרת שלמה" בני ברק.

הותיר אחריו דור ישרים מבורך בניו: הבכור, הרב יהודה לייב אשלג, רב בית המדרש בבני ברק וראש כולל לתורת בעל הסולם, הרב אליהו ישראל אשלג, מגיד שיעור בבית המדרש בבני ברק ומשגיח ור"מ בישיבת "חוג חתם סופר". חתניו: הגאון רבי יוסף צלר ראש ישיבת חסידות רוז'ין בבני ברק, הרב יעקב צבי ערבליך, הרב אליהו קוריץ, הרב שמואל הלפרין ראש מכון הטכנולוגי להלכה. חתנו הרב ישראל ספרין בנו של האדמו"ר מקאמארנא בית שמש, הרב חיים משה לרנר תלמיד חכם בבני ברק.

מסע הלווייתו ייצא הערב (שני) בשעה 21:00 מבית המדרש אשלג ברחוב אבן עזרא בבני ברק להר המנוחות בירושלים שם ייטמן.

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים.

שמחת בר מצווה לנכד האדמו"ר זצ"ל. צילום: שוקי לרר
הרבי מאשלג הלוויה בעל הסולם זוהר בית חולים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד