י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

ירין שחף מציג: הכול אודות הסומק

ירין שחף, מורה ומנהל בית ספר מס' 1 למקצועות האיפור, מציע ארבע טכניקות של הנחת סומק, מבדיל בן סוגי המרקמים וגם מעניק ארבעה טיפים עיקריים לשימוש בסומק • מדריך הסומק המלא

ירין שחף מציג: הכול אודות  הסומק
יעקב נחומי



כשאנו מתאמצים, רצים, שמחים, צוהלים או לחילופין עצבניים, צץ לו אותו כתמתם על הלחיים וחושף הכול... אבל יש גם את הסומק הפחות טבעי, זה העשוי איפור. נשים רבות מוותרות על איפור העיניים, אבל בלי סומק לעולם לא "תתפסו" אותן.

ארבעה טכניקות להנחת סומק:

1. סומק "דיאטטי"
הנחת סומק או פודרה כהה מאוד בצידי הפנים - האפקט יוצר הצללה ומראה הפנים נראה רזה יותר. מומלץ לנשים שפניהן עגולות. מניחים את הסומק מתחת לעצם הלחי ומושחים לכיוון הרכות.

2. סומק כאפקט משזף
נשים רבות מחפשות סומק שיעניק לפניהן מראה שזוף מבלי לרבוץ שעות נוספות בשמש. כמעט לכל חברת קוסמטיקה ישנו סומק הנקרא BRONZER ותפקידו להעניק מראה שזוף לפנים. בדרך-כלל סומק זה מבריק ויכול להתאים גם לערב. ניתן לפזר אותו כסומק רגיל באזור עצמות הלחיים אך גם על כל הפנים. בעלות עור יבש יעדיפו ברונזר בעל מרקם קרם.

3. סומק "תפוחי"/"בובתי"
עלעול קצר בשבועוני האופנה בשנים האחרונות מראה שהנחת הסומק האופנתית ביותר היא זו הבובתית, כלומר במרכז הלחי. הוא מתאים לדוגמניות שדופות, או לבעלות פנים רזים וארוכים. בדרך כלל לסומק הבובתי נבחרים גוונים פסטליים וורודים – צבעים המעניקים לפנים חיות ודומים בגוון הסומק הנמצא בדרך כלל על פני בובות.

4. סומק "למראה בריא"
זהו סגנון הנחת סומק שנמשח ממש עד לרכות ויוצר מראה פנים בריא למעשה הוא דומה לבובתי, אלא שהוא ממשיך עד לשיער. האפקט המתקבל דומה לסומק טבעי אחרי ריצה או פעילות גופנית מאומצת.

ארבעה סוגי מרקם:

שוק הקוסמטיקה וריבוי החברות מאפשר לבחור לא רק את גוון הסומק הרצוי, אלא אפילו את מרקמו. ואלה סוגי המרקמים הנמכרים:

סומק באבקה דחוסה: הסומק הקלאסי והפופולארי מכולם. הוא אבקתי ונוח ביותר למריחה. מיכלו הקטן מאפשר נשיאתו בתיק גם מחוץ לבית. עצה חשובה: הפעולה הראשונה שעושים לאחר שקונים סומק היא להשליך לפח את מברשת הסומק המצורפת לו. מברשות אלו קטנות מדי ולא מאפשרות מריחה נכונה ופיזור טוב של האבקה.

סומק קרם: בדומה למרקם השפתון, סומק קרם עתיר בלחות וטוב במיוחד לנשים בעלות עור יבש. בשל אופיו הצמיגי של סומק זה קשה להגיע לפיזור אחיד ומושלם ובדרך כלל מפזרים אותו בעזרת כריות האצבעות.

סומק נוזלי: בדומה לסומק קרם, מצריך פיזור עם האצבעות, טוב במיוחד לבעלות עור יבש וטוב לנשים שצורת הנחת הסומק פחות חשובה עבורן והסומק משמש רק כתוספת גוון לפנים.

סומק במרקם מוס: עולם הקוסמטיקה לא מפסיק להמציא חידושים. הלהיט התורן הוא הסומק במרקם מוס. קל יותר לשימוש מסומק במרקם קרם וסומק באבקה דחוסה.

ויש טיפים:

1. בכדי להגיע לפיזור האידיאלי של הסומק (באבקה) על הפנים יש להצטייד במברשת רחבה צפופת שיער ועדיף משיער טבעי. מברשת טובה תחזיק שנים. מומלץ פעם בחודש לשטוף אותה בעזרת שמפו לשיער על-מנת לשמור על רכות השיער. ניתן להשתמש במרכך שיער ולאחר מכן לשטוף היטב.

2. לנשים כהות כדאי להימנע מסומק בגוונים חומים ולבחור דווקא את הוורודים והאדמדמים.

3. לנשים מבוגרות יתאים סומק במרקם אבקתי ובגוונים עדינים, ניטראליים ולא מנצנצים.
צעירות יכולות להשתמש בסומק קרם בגוונים עליזים ולמרוח אותו עם האצבעות על תפוחי הלחיים.

4. באיפור צריך תמיד לחפש הרמוניה. הרבה יותר קשה להתאים סומק לגוון הצלליות והרבה יותר קל ונכון שהסומק יהיה הרמוני לגוון השפתון.

ירין שחף, מורה ומנהל בית ספר מס' 1

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד