כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024

חשיפת "בחדרי": מגעים לפגישת פסגה בעולם התורה הספרדי: הרב מאזוז הציב תנאים

דרמה בעולם התורה הספרדי: ל"בחדרי חרדים" נודע כי הרב דוד יוסף ביקש לקיים פגישה עם הרב מאיר מאזוז. גורמים בש"ס מנסים לטרפד את הפגישה, שנקבעה עקרונית לסוף השבוע. ומהם התנאים שהציב הרב מאזוז? • הפרטים המלאים

צמרת עולם התורה הספרדי, תמונה כזו תחזור בקרוב?
צמרת עולם התורה הספרדי, תמונה כזו תחזור בקרוב?

בש"ס שואפים לחמם את היחסים בצמרת עולם התורה ולהביא לשלום בציבור הספרדי: מפרטים בלעדיים הנחשפים ב"בחדרי חרדים" הערב (שני), מתגלה כי חבר מועצת החכמים הגאון רבי דוד יוסף, ראש כולל יחווה דעת, יזם קשר עם אנשיו הקרובים של ראש ישיבת 'כסא רחמים', הגאון הרב מאזוז, לצורך תיאום פגישה בקרוב.

בשלב זה מוקדם להסתכן בהערכה האם הפגישה תצא בסופו של דבר לדרך, שכן לקיום הפגישה הוצבו מספר תנאים מצד אנשי הרב מאזוז, חלקם בידי הרב עצמו. בנוסף - ליוזמה הזו של בעל ה'הלכה ברורה', הרב דוד יוסף, ישנה התנגדות עזה בקרב חלקים בתנועת ש"ס, בעיקר בסביבתו של הראשל"צ ואחיו, הרב יצחק יוסף, וגורמים שונים עושים הכל על מנת לסכל את קיום הפגישה, בין היתר, בעצם ההדלפה על אפשרות קיומה.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי מלשכת הגאון הרב דוד יוסף נעשתה תחילה פנייה באמצעות אחד ממקורביו, מראשי הכולל בישיבת כסא רחמים, ולאחר מכן פנייה נוספת, ישירה יותר, דרך עוזרו של הרב דוד יוסף לעוזרו של הרב מאזוז.

הגר"ד יוסף ביקש בתקופה האחרונה, לפחות בשני מקרים, לבוא להתייעץ עם הגר"מ מאזוז בנושאים הלכתיים. יצוין כי בעבר התבטא הרב דוד על הרב מאזוז במילים חמות כ"מרן שר התורה", וכן ערוצי הקשר ההלכתיים בין המוסדות התורניים 'יחוה דעת' ו'כסא רחמים' מתקיימים כל העת.

הגר"ד יוסף מדבר על הגר"מ מאזוז


הדברים הובאו להכרעת הרב מאזוז, שאישר את הפגישה, אך הוצב בה תנאי יסודי - שתעסוק בענייני הלכה ותורה בלבד. יחד עם זאת, 'אם יש נושא פוליטי, זה יילך דרך יו"ר תנועת יחד אלי ישי' התנה הרב מאזוז.

ממידע שהגיע ל'בחדרי חרדים' עולה כי כבר נקבעה פגישה עקרונית לסוף השבוע הקרוב, אך כאמור, בכדי שתקרום עור וגידים יש להמתין ולראות כיצד תשפיע חשיפת הפרטים לראשונה הערב והאם מהלך טרפוד הפגישה מצד הגורמים בש"ס ישא פרי.

מקורות המקורבים לרב דוד יוסף אמרו במענה לפנייתנו: "לא היתה פגישה. אם תהיה, לא ידוע מתי".

יצויין כי השר דרעי התבטא מספר פעמים על רצונו בשלום בקרב הציבור הספרדי, ובעיקר בקרב ההנהגה הרוחנית. בחג פורים האחרון, אף הגיע לביקור במעון הראשל"צ ורבה של ירושלים הגאון הרב שלמה משה עמאר, זאת אחר שתיאם ההגעה עם הראשל"צ והרב הראשי הספרדי הגאון הרב יצחק יוסף.
הרב דוד יוסף הרב מאיר מאזוז אריה דרעי הרב יצחק יוסף הפילוג הספרדי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 77 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד