כ"א תמוז התשפ"ד
27.07.2024

שיחה מתוך הכלא: אסיר מגולל וחושף את תנאי מעצרו של הרב ברלנד

בעוד הרב ברלנד צפוי להגיע מחר לדיון בבקשה לשחרור ממעצר, התנאים בהם נמצא הרב ברלנד בכלא - נחשפים • חדר במרפאה, מבודד מהשאר, אסיר אחד הוכנס לחדרו, מחוץ לחדר הוצבה ארונית ספרים • האסירים מנסים לבקש ברכה - הסוהרים חוצצים

הרב אליעזר ברלנד. צילום: יונתן זינדל - פלאש 90
הרב אליעזר ברלנד. צילום: יונתן זינדל - פלאש 90

מה עובר על הרב ברלנד בכלא: מנהיג קהילת 'שובו בנים' הנמצא במעצר במרפאה בבית סוהר אלה אשר נמצא בכלא באר שבע, צפוי להגיע מחר (רביעי) לדיון בעניינו בבית משפט השלום בירושלים. אחד האסירים מהכלא מגולל בראיון מפורט מהטלפון הציבורי בבית הכלא, ל'קו המידע' של קהילת שובו בנים את אשר עובר על הרב בתוככי הכלא. למעשה, דפוסי ההתנהגות של מעריצי הרב ביום-יום, מתרחשים בכלא: ניסיונות לראות את פני הרב, לבקש את ברכתו.

"ביום שישי שהרב הגיע לפה אמרו שהרב צריך ספרים וגמרות הבאנו גמרות, הרב לקח כמעט את כל הש"ס פה. הרב נמצא במרפאה וצריך ללכת כמה מטרים בשביל לראות את הרב. היה אחד שהגיע לסוהר וביקש לראות את הרב והרב שאל אותם מהחלון מה שלומכם".

ההקלטה באדיבות 'קו המידע' 02-5875777
הקלטה אסיר מדבר מהכלא על הרב ברלנד


"בדיוק ביום שישי הורידו מישהו מהאגף שלנו למרפאה, אסיר מבוגר הוא סיפר כדרך אגב שהרב רצה שהוא ילמד בישיבה לפני שלושים שנה, הוא סיפר שפגש את הרב, וסדר יומו של הרב: לומד, מתפלל, והרב למד איתו קצת מסכת פסחים. אתמול הוא בא לקחת עוד כמה דברים והאסירים שלחו לו בקשה לברכות והוא סיפר שהרב ראה פתק של מישהו מהאגף, עליו אמר 'אני מחכה הרבה זמן לפתק הזה' ובירך את האדם מהכלא".

"אני עצמי ניסיתי להגיע למרפאה והם ממש קלטו שאני רוצה לראות את הרב אז הם שמו וילון שאני לא יצליח". האסיר מספר שיש באגף הדתי בכלא שישים אסירים.

"הרב ביקש לבוא למנין ולא נתנו לו, זה ממש דקה הליכה מהמרפאה אולי צריך להגיד לעורכי דין להגיש בקשה שייתנו לו להגיע לאגף הדתי".

"הרב נמצא לבד, יש לו חצר במרפאה אך אין אפשרות לראות אותו, הבנתי שהרב גם למד חברותא עם הרב של הכלא, הרב שי גוברי חבדני"ק - הרב למד עמו ליקוטי שיחות של הרבי. סגן מפקד בית סוהר סיפר שהרב אומר חכו אני אשתחרר אני אקח את כולכם לאומן".

באיזה תנאים הרב נמצא?

"חדר, שתי מיטות, שירותים, נראה לי שהברז בשירותים אני לא יודע לא מאה אחוז. שמו לו ארון ספרים בחוץ, ממש דואגים לו פה מקבל את הטיפול בצורה הכי טובה".

זה נכון שזה הכלא הכי טוב בארץ?

"זה ‏הכלא היחיד שהייתי בו. זה נקרא כלא נקי מבחינת ניקיון".

האסיר מספר על החיים בכלא: "פאשר לשבת בבית הכנסת וכל היום ללמוד, חלק לומדים פה, חלק מבשלים, יש רבנים מבחוץ שמגיעים למסור לנו שיעורים, יש טלפונים חופשי, וביקורים פעם בשבועיים ביקור סגור".

אותם סוהרים שנמצאים איתכם נמצאים אצל הרב?

"דיברתי עם סוהר אחד שקיבל ברכה מהרב והתרגש מאוד. ביקשנו שיעור מהרב, אבל כיוון שהוא מוגדר כעציר אין אפשרות כזו" האסיר שכאמור משתחרר בעוד שבועיים, מבקש שידאגו לרב לתפילה במניין "צריך לבקש שעורכי הדין יבקשו שיעבירו אותו לאגף הזה אפילו שהוא רק עצור".
הרב אליעזר ברלנד כלא אלה באר שבע קו המידע שובו בנים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 27 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד