ג' אייר התשפ"ד
11.05.2024

סגולת האדמו"רים לזיווג הגון: בלי סלולרי, אפילו 'כשר'

האדמו"רים בהוראה לבחורים: עד החתונה - בלי טלפון סלולרי כלל, "שלא להחזיק ברשותכם כלל מכשיר סלולארי (כשר)

כינוס האדמו"רים. צילום: שוקי לרר
כינוס האדמו"רים. צילום: שוקי לרר

לאחר הכינוס הגדול בבני ברק 'חזקו ונתחזקה' שיועד לבחורי ישיבות חסידיים והתקיים בחודש האחרון, יוצאים האדמו"רים במכתב בו הם אוסרים על הבחור להשתמש בכלל בפלאפון ואפילו כשר.

ב'קול קורא' המתפרסם הבוקר נאמר: "תלמידי הישיבות הק'! חלקכם במלחמת מצוה זו הוא, שלא להחזיק ברשותכם כלל מכשיר סלולארי (כשר), הגורם קלקולים רבים ליר"ש וגורם שתורתו נעשית קרעים קרעים, ומחובר לעולם החיצוני שמחוץ לכותלי הישיבה, ומונע לגדול בהשגת התוה"ק".

"ומכאן גם הקריאה להורי התלמידים שעליהם חיוב חינוך הבנים, למנוע מבניהם להחזיק פלאפון כלל, גם אם הדבר כרוך בהוצאה ובטרחה".

את מכתבם מסיימים האדמו"רים "והשומעים יתברכו בהצלחה בתורה ויראת שמים מתוך שמחה והרחבת הדעת, זיווגים הגונים ונחת מכל יוצאי חלציהם".

האדמו"רים שחתומים על המכתב הם האדמו"רים: מגור, בעלזא, ויז'ניץ, צאנז, באיאן, ביאלא, סאדיגורה, סערט ויז'ניץ, מודז'יץ, נדבורנה, טשרנוביל, אלכסנדר, רחמסטריווקא, לעלוב, מכנובקא בעלזא, פיטסבורג, פינסק קרלין, סטריקוב, אוז'רוב, קוידינוב. והגרח"מ וואזנר גאב"ד זכרון מאיר.

כזכור, החלטות הכנס אז שהוקראו על ידי הרב פלקסר עוד באותו ערב, כללו איסור על בחורים לשבת באוטובוס לצד מחזיק מכשיר סמארטפון, פורסמו לראשונה ב'בחדרי חרדים'. בהן, החידוש, על דעת האדמו"רים כי לבחורים יהיה אסור גם מכשירים כשרים ובנוסף, על פי התקנות, בחור שלא יעמוד בתנאים, הישיבה תורשה לסלק אותו ולנקוט בצעדים כנגדו.

המכתב של גדולי ישראל:


אדמורים מכשיר כשר פלאפון תקנות חזקו ונתחזקה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד