י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

הוראת גדול הדור: כבוד התורה לפני כבוד העסקן

ראש הישיבה זצ"ל הגיע לבית גדול הדור, כשעסקן המתין במקום. מה הכריע מרן, זמנו של מי חשוב יותר ומי ייכנס קודם

הגראי"ל שטיינמן עם הגרמ"מ חדש זצ"ל.
הגראי"ל שטיינמן עם הגרמ"מ חדש זצ"ל.

הוראה של הרב שטיינמן לחברותא שלו, מלמדת על הכרעתו ומידת הכבוד לתורה, שרוכש גדול הדור.

לקראת סיום ימי השבעה לפטירת הגאון רבי משה מרדכי חדש זצ"ל ראש ישיבת 'אור אלחנן', מספר הגאון רבי משה יהודה שניידר - החברותא של הגראי"ל שטיינמן, על הקשר בין הגרמ"מ זצ"ל לגראי"ל.

הוא מציין כי הרב חדש זצ"ל זכה לחיבה יתירה אצל הרב שטיינמן ייבדל לחיים טובים, וכמעט בכל פעם שביקש מהרב שטיינמן לבוא לשאת דברי חיזוק באחת מישיבותיו, הסכים.

"בהזדמנות קיבלתי הוראה מרבינו בהלכות כבוד ראש ישיבה" מספר הרב שניידר, "כאשר לפני הרבה שנים בא פעם אחת הנפטר הגדול לרבינו, וקודם לכן כבר המתין אחד מהעסקנים המיוחדים כמחצית שעה כדי להיכנס, ובתוך כך הגיע ר' משה זצ"ל, והכנסתי תחילה את העסקן היקר היות והמתין הרבה זמן".

לאחר מכן הכנסתי את ר' משה חדש זצ"ל. ואמר לי אחר כך הגראי"ל כלל "כבוד התורה איז, אז אראש ישיבה דארף אריינגען פריער..." ובתרגום "כבוד התורה הוא שראש ישיבה צריך להיכנס קודם", כלומר על אף שהעסקן חיכה הרבה זמן, זמנו של ראש הישיבה יקר יותר, וזהו כבוד התורה לקבלו ראשון.

הרב שניידר מפרסם מידי שבוע עלון עם הוראות אקטואליות של הגראי"ל שטיינמן, בתורה והלכה, ומידי פעם אף מציין סיפורים אקטואליים, מהם ניתן ללמוד מוסר השכל, דעותיו ועמדותיו של גדול הדור.
הרב שטיינמן הרב משה מרדכי חדש כבוד ראש הישיבה עסקן אור אלחנן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד