ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024

שיעור תורה של סיון רהב מאיר הפך לקריקטורה בהארץ

קריקטורה ומתקפה: בהארץ מבקרים העברת שיעור תורה של סיון מאיר בחדשות 2. סיון: התורה צריכה להיות נגישה יותר

פרסום השיעור
פרסום השיעור

מזה תקופה מעבירה כוכבת ערוץ 2, העיתונאית סיון רהב מאיר שיעורים בפרשת השבוע וענייני השעה על פי היהדות והתורה - בירושלים בבית כנסת הגדול, ובתל אביב בהאנגר בנמל. משהועבר השבוע השיעור בשידור חי בעמוד האתר הפופולרי של חדשות 2, זכתה הכוכבת - ויהיו שיאמרו כבר, הרבנית - לביקורת וקריקטורה בהארץ.

מעז יצא מתוק והפרסום הביא לעוד אלפי צפיות בשיעור התורה, אך בעיתון לאנשים חושבים, מותחים ביקורת על ערוץ החדשות על כך שבחר להביא שיעור תורה ומביאים תגובות גולשים, שתהו מה הקשר בין זה לבין חדשות. יצויין כי מדובר בשידור בפייסבוק, ואפילו לא באתר הבית. כשמדובר בנוהג קבוע בו כוכבי הערוץ מפרסמים שידורים חיים שונים בעמוד הרשמי.

הגדילו לעשות הבוקר כשבעיתון פורסמה קריקטורה של בידרמן ובה דמותה של סיון, עם הכיתוב: חדשות התורה עם סיון רהב מאיר, וציטוט חצוף עם זלזול חלילה בנביאם של ישראל, שכביכול נשתל בפיה: 'ונעבור לכתבנו משה רבנו'.

הארץ: שיעור תורה של הכתבת סיון רהב מאיר שודר שלשום בעמוד הפייסבוק הרשמי של חדשות 2. ערוץ 2 בתגובה: יש מקום לתת לתוכן זה מקום וביטוי. חבל שבחלק מכלי התקשורת מותר להביע דעות רק אם מדובר בדעת העורך או המו"ל.

בתגובת חדשות 2 ל'הארץ' שוגרה עקיצה משמעותית על הפרסום ועל חופש הדעות: "עשרות אלפי אנשים שבוחרים להיחשף להרצאתה של סיון רהב מאיר מוכיחים שיש מקום לתת לתוכן זה מקום וביטוי. שידורינו ותכנינו בפייסבוק מגוונים ואיננו כופים דבר על הגולשים. הצפייה בתכנים נעשית על פי בחירתם החופשית. באשר לשאלה האם עורכי המהדורה מסכימים לאמירותיה של רהב מאיר, נדגיש כי דעות המובאות על מסכינו ובפלטפורמות השונות של חדשות 2 אינן זקוקות להסכמה של עורכי ומנהלי החברה. אנו בעד מגוון דעות. חבל שבחלק מכלי התקשורת מותר להביע דעות רק אם מדובר בדעת העורך או המו"ל. חדשות 2 היתה הראשונה בארץ לשדר לייב בפייסבוק ונמשיך להציע תכנים מגוונים ומעשירים גם ברשתות החברתיות".

סיון רהב מאיר מסרה ל"הארץ" בתגובה: "כמה גופי שידור ואתרים פנו אליי כדי לשדר את השיעור החדש. אחרי ניסוי מוצלח בעמוד הפרטי שלי, התלהבתי מכך שגם בביתי המקצועי בחדשות 2 מחפשים כיוונים ותכנים חדשים ורוצים לגוון את השיח על היהדות ובכלל. מבחינתי זו גם הזדמנות לחשוף את הציבור למאחורי הקלעים של התקשורת ולהגביר עירנות וביקורתיות וכמובן לחבר לפרשת השבוע. בשיעור אתמול דיברנו למשל על טקסט לא מוכר של חז"ל על תשעה באב, על נעמי שמר, על שני חתני פרס ישראל שנפטרו בימים אלה כמעט בלי שנעסוק בכך, על ההיסטריה סביב הצל ועל אנונימיות בעידן הרשתות. אני מניחה שמבחינת חדשות 2 זו סנונית ראשונה. הטלוויזיה חייבת להמציא את עצמה מחדש וגם התורה צריכה להפוך נגישה יותר וזה כיוון שאני מתחילה להתעסק בו לאחרונה".
שיעור תורה סיון רהב מאיר קריקטורה בהארץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד