ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024

13 יישובים חרדים התאגדו והקימו 'מועצה'

נציגי הציבור החרדי במועצות האזוריות ברחבי הארץ הודיעו על התאגדות חדשה של כלל היישובים החרדים

13 יישובים חרדים התאגדו והקימו 'מועצה'

עשרות ראשי הנהגות היישובים החרדים ונציגי הציבור במועצות האזוריות התכנסו כחלק מהתארגנות משותפת שלהם להתאגדות חדשה מול הרשויות כגוף רשמי ומאוחד לטובת הציבור החרדי המתגורר ביישובים ברחבי הארץ.

במסגרת הכינוס שנערך במושב יסודות, הוכרז על הקמתה של "מועצת היישובים החרדים במועצות האזוריות". המדובר על התאגדות חדשה של כלל הישובים החרדים - 13 במספר - המייצגים אלפי תושבים ממשפחות חרדיות. היישובים נמצאים בפריסה בכל רחבי הארץ והם נמצאים מבחינה מוניציפאלית תחת מועצות אזוריות, ולכן הנציגות 'נבלעת' בתוך המועצה האזורית ולא כנציגות בפני עצמה, דבר שמביא לעיתים להתמודדות לא קלה לפתחם של ראשי היישובים ונציגי הציבור במקומות אלו.

את הכנס פתח, נציג "דגל התורה" הרב אליהו רוזנברג, חבר מועצת 'גוש עציון' מטעם היישוב 'מיצד', יוזם רעיון הקמת "מועצת היישובים החרדים במועצות האזוריות", אשר הציג בפני הנוכחים את מטרות ההתאגדות, בהן רב המשותף על המפריד בין כלל הישובים החרדים למרות אופי אוכלוסיות שונות ומרחקים גיאוגרפיים.

לאחר מכן נשאו דברים גם חברי ועדת ההיגוי נציג "דגל התורה" יעקב רוזנשטיין - חבר המועצה האזורית 'מטה בנימין' מטעם מושב 'מתתיהו', נחמניאל סבן - מנהל היישוב 'תל ציון' וחבר מועצת עיריית ירושלים ואלחנן פרומר מזכיר היישוב 'מיצד'.

במהלך הכנס בו השתתפו כאמור עשרות נציגים מכל רחבי הארץ, התקיים מושב שו"ת עם נציגי הנהגות הישובים החרדים ובו נדונו סוגיות העומדות על סדר יומם של יישובים חרדיים, הנוגעות לכלל הישובים החרדים במועצות האזוריות ברחבי הארץ, כאשר הנציגים העלו את הבעיות עמם הם מתמודדים, כאשר פעמים אין בכוחם לקדם ולפעול מאחר ונציגותם היא כבטל בשישים במועצה האזורית הגדולה.

בכנס עלתה הקריאה לרתום את נציגי היהדות החרדית בכנסת לטובת "מועצת היישובים החרדים במועצות האזוריות" אשר תיתן מענה לצרכי הישובים החרדים במועצות האזוריות. את הכנס ליוותה עובדת מחקר רחבה שהוצגה לנוכחים במצגת ייחודית.

13 היישובים החרדים ב"התאגדות"
אור הגנוז
אלומה
בית חלקיה
גני מודיעין
יסודות
כפר גדעון
כפר חב"ד
מיצד
מעלה עמוס
מתתיהו
קוממיות
תל ציון
תפרח
התאגדות חרדית יישובים תפרח מיצד קובי רוזנשטיין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד