כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

היסטוריה: ישיבת באיאן עוברת למודיעין עילית

הרבי מבאיאן סייר אתמול במבנה הקמפוס שהוצע על ידי ראש העיר יעקב גוטרמן, ולאחר מכן נחתמה העסקה במיליוני שקלים • הפרטים המלאים

ישיבת באיאן. צילום: גוגל מפות
ישיבת באיאן. צילום: גוגל מפות

היסטוריה: ישיבת רוז'ין של חסידות באיאן, מעתיקה את מקומה ממשכנה המיתולוגי ברחוב מלכי ישראל בירושלים ועוברת לעיר מודיעין עילית.

הישיבה עוברת לאחר שרכשה קמפוס בסמוך לשכונת גרין פארק - שם יש לחסידות באיאן קהילה גדולה. תלמוד תורה, בית ספר לבנות ובית מדרש גדול.

הדבר קורה לאחר לחץ גדול מהורי תלמידים אשר רואים בבניינים הגדולים אשר נבנים וקמים בכל האיזור בו הייתה הישיבה כדבר שיכול להפריע ללימוד. בפרט שאחרי החגים אמור להיפתח קניון גדול ברחוב ברנדייס - צמוד לבנין הישיבה.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי הרבי מבאיאן כבר רצה מזמן שהישיבה תעזוב את הבניין הנוכחי בירושלים, אבל עד כה לא היה שטח וקמפוס אלטרנטיבי שיכיל את התלמידים, עד שהגיעה ההצעה הזו מראש העיר יעקב גוטרמן לפני כמה שבועות.

הישיבה תשכון בקמפוס של ישיבת 'חמדת משה' במודיעין עילית, לאחר שהאחרונה התאחדה עם ישיבתו של ראב"ד העדה החרדית הגר"מ שטרנבוך.

מדובר בעסקה של מיליוני שקלים שנסגרה אתמול יחד עם מנכ"ל המוסדות בנימין הרשלר. לפי המידע שהגיע ל'בחדרי חרדים' היקף העסקה הוא כ-5 מיליון שקל.

הישיבה מונה 350 בחורים ותחילה בזמן אלול הקרוב יעברו למבנה החדש רק שיעורים א' וב' המונים 170 בחורים.

אתמול, לקראת סגירת העסקה, הגיע האדמו"ר מבאיאן לבקר בקמפוס וסייר בו זמן רב יחד עם ראש העיר יעקב גוטרמן, ולאחר מכן ישבו לשתות 'לחיים'.

ישיבת באיאן מצטרפת לישיבת 'ישועות משה' ויז'ניץ שכבר קיימת בשכונת ברכפלד בעיר ועוד ישיבות ליטאיות ובהן ישיבת מיר ברכפלד, כנסת הגדולה, כנסת יצחק, דברי אמת, נחלת בנימין, רינת התלמוד, זכרון יצחק, נזר ישראל, באר יצחק, ישיבת אחינו הקדושה ועוד, בהן לומדים אלפי בחורי ישיבות.
ישיבת באיאן היסטוריה בחורי ישיבות יעקב גוטרמן עסקה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד