י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

הותר לפרסום: קצין בצה"ל חשוד שגנב טילי לאו ומכר אותם לעבריינים

הקצין בדרגת מ"פ חשוד בגניבת טילי לאו, לבנות חבלה ואמצעי לחימה נוספים, אותם מכר לעבריינים בדרום • יחד איתו נעצרו נהגו הצבאי ואביו של הנהג

הותר לפרסום: קצין בצה"ל חשוד שגנב טילי לאו ומכר אותם לעבריינים
משטרת ישראל

הותר לפרסום: קצין בצה"ל נעצר בחשד לגניבת טילי לאו, לבנות חבלה ואמצעי לחימה נוספים, אותם מכר לעבריינים בדרום. יחד איתו נעצרו נהגו הצבאי ואביו של הנהג.

משטרת ישראל, בשיתוף צה"ל, עצרה לפני כשלושה חודשים קצין צה"ל בתפקיד מ"פ, בחשד לגניבת עשרות רימונים וטילים מבונקר בבסיס בדרום. בין הטילים שנגנבו, גם טיל מסוג "מטאדור" המיועד לפגיעה יעילה במבנים בעת לחימה.

היום תוגש כנגד השלושה הצהרת תובע מתוך כוונה להגיש נגדם כתבי אישום כבר בימים הקרובים. "מדובר בעבירה חמורה שתוצאותיה יכולות להיות הרות אסון. האמל"ח עלול להגיע לגורמי פשע או פח"ע אשר יביאו לפגיעה בחפים מפשע", ציינו הבוקר (ג) במשטרה.

במשטרת ישראל ציינו כי ימשיכו ביחד עם גורמי הצבא, בלחימה הנחושה כנגד מקרי גניבת אמצעי לחימה צה"ליים המגיעים להערכת המשטרה בסופו של יום לשימושם של גורמים פליליים וגורמי פח"ע.

החקירה התנהלה בשלושת החודשים האחרונים תחת צו איסור פרסום, והיום לבקשת המשטרה והיחידה החוקרת, הוסר הצו לקראת הגשת כתבי אישום כנגד שלושת המעורבים, כאמור, כבר בימים הקרובים.

מדובר בקצין צה"ל, תושב זרזיר כבן 24, שנעצר בתחילת חודש יולי יחד עם נהגו האישי, תושב טמרה כבן 24, לאחר חקירה סמויה שהחלה בראשית חודש מאי בעקבות התפרצות לבונקר תחמושת בבסיס בדרום. במהלך החקירה הסמויה שנערכה על ידי צוות חקירה משותף למשטרה ולצה"ל, נאספו ראיות פורנזיות רבות תוך איסוף עדויות מכלל החיילים ובעלי הגישה למקום. הודות לראיות שנאספו, המ"פ חשוד כי נכח בבונקר שנפרץ, וכעת כל שנותר לצוות החקירה היה לבסס תשתית ראייתית כנגד הקצין וחשודים נוספים.

לאחר שגובשו ראיות אלו, עברה החקירה לשלב הגלוי עת נעצרו שני החשודים. במהלך חקירתם נאספו ראיות בין היתר גם כנגד אביו של הנהג, תושב טמרה כבן 46, וזה נעצר ימים ספורים לאחר מעצר בנו. במהלך החקירה האינטנסיבית שהתנהלה ביחידה המרכזית במשטרה בשיתוף הימל"מ, סיפר המ"פ החשוד כי בסוף חודש אפריל העמיס יחד עם נהגו אמל"ח מהבונקר שנפרץ והעביר אותו לאביו של הנהג בצומת מרכזית בדרום.

עוד עלה בחקירה כי המ"פ קיבל לידיו תמורה כספית, שלהערכת המשטרה נאמדת בעשרות אלפי שקלים, מידי אביו של נהג המ"פ בעבור האמל"ח שהועבר לרשותו. לעומתם, החשוד, נהגו של המ"פ, הכחיש את המיוחס לו ושמר על זכות השתיקה.

כאמור, אתמול הוגשה הצהרת תובע טרם כתב אישום וביום חמישי תגיש פרקליטות דרום כתב אישום כנגד האב והפרקליטות הצבאית תגיש במקביל כנגד שני החיילים המעורבים. במשטרה מדגישים כי ימשיכו במאמצים להגיע אל אמצעי הלחימה הרבים שנגנבו עוד בטרם אלו יעשו את דרכם לידי גורמים עברייניים או גורמי פח"ע.
טיל לא אמצעי לחימה עבריינים גניבה קצין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד