י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

הוראה חדשה? מנדלבליט ידרוש ייצוג של 30% נשים במועצות דתיות

בימים הקרובים צפויה לצאת הוראה לשר הדתות, דוד אזולאי, על הגדלה משמעותית בשיעור תעסוקת נשים במועצות דתיות • הרב שמואל אליהו: "אנחנו שמחים על ההוראות האלה, רק נבקש שקודם כל יהיה את הייצוג הזה בממשלה" • במשרד הדתות לא מגיבים על השמועה

המועצה הדתית ירושלים. צילום: יונתן זינדל/פלאש90
המועצה הדתית ירושלים. צילום: יונתן זינדל/פלאש90 צילום: יונתן זינדל/פלאש90

בימים הקרובים צפוי היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, להורות לשר הדתות, דוד אזולאי (ש"ס) לדאוג כי במועצות הדתיות יכהנו לפחות 30% נשים, כך לפי דיווח גל"צ.

עד כה ידענו, מנתונים שפורסמו בשנים האחרונות, כי רק אישה אחת מכל 20 נשים – עובדת במועצה דתית. המשמעות של ההוראה החדשה היא הגדלת 25% לפחות מהמצב הקיים.

כיום בכל מועצה ניתן למצוא בין אישה אחת לשתיים, אך בוודאי שלא בתפקיד יו"ר.

לאחר פרסום הדברים, התראיין הרב שמואל אליהו, חבר מועצת הרבנות ורבה הראשי של צפת, ברדיו קול ברמה, שם התייחס להודעה הנ"ל, ואמר: "אנחנו שמחים על ההוראות האלה. רק נבקש שקודם כל יהיה את הייצוג הזה בממשלה". עוד אמר כי כאשר אכיפת חוק אינה שוויונית, החוק אינו תקף: "בוא נראה שקודם הם יקיימו את הוראת החוק הזאת. בנוסף נבקש שבבית המשפט יהיה 30% דתיים וחרדים וגם בתאגיד השידור הציבורי יהיו 30% דתיים וחרדים ואז נדבר על מה שהוא דורש מאתנו".

יצוין, כי בקדנציה הקודמת של הממשלה, ניסתה ח"כ עליזה לביא לקדם הצעה זהה, שמספרה עמד על 50% נשים, אך לאחר שההצעה עברה בקריאה טרומית – לא התקדם דבר בנדון.

מלשכת השר אזולאי נמסר כי לא יתייחסו לדברים עד לאחר שיקבלו הוראה וילמדו אותה.




מועצה דתית שר הדתות השר דוד אזולאי מנדלבליט תעסוקת נשים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד