ג' אייר התשפ"ד
11.05.2024

האמא ל'בחדרי': "מאיפה נביא 27 אלף שקל?"

סיפורה של ש. מהמרכז עשוי לפקוד כל אחד: את הניתוח הקודם לפזילה של בתה מימן הביטוח המשלים, כעת, בעקבות הרפורמה של כחלון וליצמן, הרופא מסרב לעבוד עם הביטוח והמחיר הנדרש הוא בלתי ניתן להשגה עבורה

כחלון. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90
כחלון. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

נזקי רפורמת הבריאות כבר מכים בפועל במשפחות חרדיות, כזה הוא המקרה של משפחת ב. מהמרכז, שפנתה היום (ג) ל'בחדרי חרדים' ובקשה אחת בפיה "תפרסמו את הסיפור שלנו שיגיע לעיניים של כחלון וליצמן".

הדוברת היא אם המשפחה ש. אם לארבעה ונשואה לאברך. סיפורה האישי הוא הסיפור שיכול לקרות לכל אחד ואחד מאיתנו, שעד כה היה מכוסה בביטוח רפואי משלים, וכעת עשוי למצוא את עצמו בבור כלכלי.

"לפני שנה וחצי הבת שלי עברה ניתוח בעיניים בגלל פזילה, הרב פירר המליץ לנו על מנהל מחלקת עיניים ילדים בשניידר, ובגלל הביטוח המשלים של 'כללית מושלם' הניתוח עלה לנו רק כמה מאות שקלים, הביקורים למעקב שקיימנו מאז עולים אלף שקל כל ביקור וההחזר הוא של 600 שקל מהקופה, כך שאנחנו נשארים עם עלות של 400 שקל, שזה עוד איכשהו נסבל, למרות שגם זה טיפס בביקור האחרון מ-300 ל-400".

הבעיה מתחילה בכך שהניתוח לא פתר לחלוטין את הבעיה ויש צורך בניתוח נוסף. "כל 3 חודשים אנחנו הולכים לביקורת כי הניתוח לא עזר מאה אחוז", מספרת ש. "בביקור האחרון אמר לנו הרופא שאנחנו צריכים ניתוח נוסף, אלא שבגלל החוק החדש הוא לא עובד יותר עם כללית מושלם בניתוחים, ולכן הניתוח יוכל להתבצע רק באופן פרטי - במחיר של 27 אלף שקל (20 אלף עבור המנתח ועוד 7 אלף עבור ההרדמה)".

ש. לא מצליחה להבין איך שני שרים חברתיים ככחלון וליצמן בעצם דופקים את האזרח הקטן. "זו שערוריה, אני לא מבינה מה התועלת בדיוק בזה. שומו שמיים! מאיפה ניקח סכום כזה? למה ליצמן עשה כזאת רפורמה אכזרית שפוגעת בנו, הציבור החרדי?"
יעקב ליצמן משה כחלון פזילה תשלום

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד