ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024

800 מליון שקל יושקעו בהיי-טק

תוכנית חדשה של משרדי האוצר והתמ"ת: לעודד השקעות של הגופים המוסדיים בתעשיית ההיי-טק • במקרה שהקרן לא תגיע לרף תשואה מינימאלי - המדינה תשתף בסיכון בגובה של 25%

חברת היי טק בתל אביב
חברת היי טק בתל אביב

תוכנית חדשה של משרדי האוצר והתמ"ת: לעודד השקעות של הגופים המוסדיים בתעשיית ההיי-טק. סגן החשב הכללי באוצר, ערן היימר, אומר כי מטרת התוכנית לחבר בין הגופים המוסדיים לתעשיית ההיי-טק ולעודד אותם להשקיע בקרנות המשקיעות בחברות מחקר ופיתוח.

לפי התוכנית, הזוכה לתקציב של 200 מיליון שקל מהמדינה, במקרה שהקרן לא תגיע לרף תשואה מינימאלי - המדינה תשתף בסיכון בגובה של 25%.

לדברי היימר, באוצר מקווים שהמדינה לא תצטרך לשלם, וכי התעשייה תחזיר את הכסף למשקיעים בתשואות חיוביות. הוא אף הסביר כי אם התוכנית תמומש במלואה המשמעות תהייה השקעה של כ-800 מיליון שקל בתעשיות ההון סיכון ב-3 השנים הבאות.

מנכ"ל איגוד תעשיות האלקטרוניקה והתוכנה, שלמה וקס, בירך את האוצר על התוכנית, אולם אמר כי בישראל קיים כשל שוק שגורם לכך שקרנות הון ביניים לא מתפתחות, לדבריו, ישראל זקוקה לקרנות הון ביניים כדי לפתח את התעשייה בארץ, על מנת לגרום לכך שחברות קטנות יתפתחו ויגדלו.

יו"ר פורום מנכ"לי ההיי-טק, שלמה גרדמן, אמר: "לא ברור כמה כסף יתווסף לתעשייה בעקבות התוכנית, והבעיה הגדולה ביותר היא זמן המימוש", הוא הסביר כי בין 2008 ל-2009 ירדו ההשקעות בתעשייה ב-50% וצפויה ירידה נוספת, "התעשייה נמצאת כבר כיום במשבר, ובמשבר אין זמן", אמר.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד