כ"ו אייר התשפ"ד
03.06.2024

שמער'ל, על מסוף פסדים כבר שמעת?

התרגשות בבית שאן: מפעל הבשרים 'עוף טוב למהדרין', חנך בימים האחרונים מסוף פסדים חדש, שמחליף את המסוף הקודם שלא עמד בתקני משרד הבריאות • ומה קשורה מחלקת המו"פ לכל העניין?

מסוף הפסדים. עומד בדרישות המחמירות ביותר
מסוף הפסדים. עומד בדרישות המחמירות ביותר

במפעל 'עוף טוב למהדרין' בהשגחת הגרא"ד אויערבאך, רב ואב"ד טבריה, שבעמק בית שאן נחנך באחרונה מסוף פסדים מהמתקדמים ביותר בעולם.

המסוף החדיש שהוקם בהשקעה של כמיליון דולר יחליף את מסוף הפסדים הותיק שלא עמד באחרונה בתקנים הראויים של איכות הסביבה עקב תקלות ובהם; דליפות חוזרות ונשנות של ריחות, גזים ושפכים.

מנכ"ל 'עוף טוב למהדרין', אלחנן לוטם אמר כי במו"פ (מחקר ופיתוח) עוף טוב ניסו במהלך התקופה האחרונה לשדרג את מכון הפסדים הותיק ולהתאימו לתקנים הראויים אולם לבסוף הוחלט על הקמת מכון חדיש.

"אנשי מו"פ עוף טוב שקדו בחודשים האחרונים על פיתוח מסוף הפסדים שבו יטופלו השפכים כראוי עפ"י התקנים המחמירים ביותר בתחום איכות הסביבה". מנהל מו"פ עוף טוב, איתן קופפר אמר כי "הפסדים מועברים בצינורות מיוחדים הסגורים הרמטית, כדי למנוע כל דליפה אל מתקן מיוחד ומשם משונעים באמצעות משאיות עליהם נבנו מיכלים מיוחדים הסגורים הרמטית, לאתר לסילוק פסולת מתאים".

ובתוך כך, באחרונה הוקם בעמק בית שאן מתקן אזורי חדש לטיפול בשפכים. מטרת המתקן היא טיפול ראוי בשפכים המוזרמים אליו, ומניעת הזרמת שפכים למקומות אסורים. מפעלי 'עוף טוב' הצטרפו למתקן זה ובחודשים האחרונים מוזרמים כמויות גדולות של שפכים מזוהמים למתקן החדיש.

מנהל מו"פ עוף טוב אמר כי "לפני הזרמתם למתקן עוברים השפכים טיפול בטכנולוגיות שונות שפותחו על ידינו לניקוי המים והעברתם למתקן ברמה הנדרשת". קופפר ציין כי המים עוברים בדיקות מעבדה בתדירות קבועה בכדי להבטיח את הרמה הנדרשת.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד