כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024

אחרי שהתמוטט בארגנטינה: ראש הישיבה חוזר

ראש ישיבת יסודות, הגאון רבי אברהם זיאת המריא מארגנטינה בדרכו ארצה. מספר בני הקהילה היהודית, ליוו אותו

הרב בשדה התעופה
הרב בשדה התעופה

ראש ישיבת יסודות, הגאון רבי אברהם זיאת עזב את ארגנטינה בדרכו ארצה, כמה מבני הקהילה היהודית, ליוו אותו לשדה התעופה, כך נודע ל'בחדרי חרדים'.

הגאון רבי אברהם ישעיהו זיאת התמוטט לפני כחודשיים בארגנטינה במהלך גיוס כספים.



גורם בקהילה היהודית בארגנטינה מתאר בהתרגשות בשיחה עם 'בחדרי חרדים' את השבוע האחרון במחיצתו של הרב: "הרב זיאת הותיר כאן רושם בל ימחה", אמר. "המצב הקשה בו הרב היה נתון הביאה לאחדות בין הקהילות. כולם נרתמו לטפל בענינו. זה דבר נדיר כאן, רבנים ועסקנים מכל הקהילות בארגנטינה התענינו ועסקו במצבו, עלו לבקר אותו עשרות אנשים שכלל לא הכירו אותו.

"הציבור כאן מאוד צנוע במעשיו", מוסיף אותו גורם, "אבל לא ניתן שלא לפרסם עושי מצוה, היו כאן אנשים שהיו סביב הרב לילות כימים מאז תחילת אישפוזו ועד עלייתו למטוס.

"לפני כשבוע", מציין אותו גורם, "טרם חזרתו ארצה של רבי יעקב זיאת, איש אמונו ושותפו של רבי אברהם, נערכה כאן סעודת הודיה מרגשת על הניסים הגלויים שאירעו לרב, בביתו של הנגיד הרב אורי סואס. בסעודה נטלו חלק כל אלו שדאגו לרב במהלך אשפוזו, בהם ניתן לציין את הגאון רבי עזרא דואק ראש כולל 'בית דוד' ומראשי קהילת 'יסוד הדת', הרב יצחק כהן טלגם מראשי קהילת 'שובה ישראל' ובנו רבי עובדיה, שהיו אמונים על כל העניינים הרפואיים של הרב, הרב אברהם ששון והרב אורי סואס שפעלו ללא לאות למלא את כל מחסורו של הרב ובני ביתו".

הרב זיאת כאמור עושה כעת את דרכו ארצה ויגיע ארצה ביום חמישי בשעה 2.05 לפנות בוקר. מאות מתלמידיו צפויים לקבל את פניו בשדה התעופה.











ראש ישיבה ארגנטינה יסודות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד