כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024

דיווחים שוטפים: הלוויית הרב פינקל זצ"ל

אלפי בני אדם משתתפים במסע הלווייתו של הגאון רבי אריה לייב פינקל זצ"ל, ראש ישיבת מיר ברכפלד וחבר מועצת גדולי התורה שהלך הלילה לעולמו • "בחדרי חרדים" עם עדכונים שוטפים ממסע הלוויה

האלפים סמוך לישיבת מיר בירושלים (צילומים: קובי הרב צבי וקול חי)
האלפים סמוך לישיבת מיר בירושלים (צילומים: קובי הרב צבי וקול חי)

אלפי בני אדם משתתפים בשעה זו (רביעי) במסע הלווייתו של הגאון רבי אריה לייב פינקל זצ"ל, ראש ישיבת מיר ברכפלד וחבר מועצת גדולי התורה שהלך הלילה לעולמו

לקראת השעה 13:30 בצהריים תגיע המיטה לשמגר שם יערכו את הטהרה לגופו, ובשעה 14:30 תצא ההלוויה מישיבת מיר בבית ישראל, לשם צפויים להגיע רבבות מלווים עד להר המנוחות - שם ייטמן.

16:35: מעמד ההספדים הסתיים. מסע הלוויה יוצא כעת מהיכל הישיבה אל עבר הר המנוחות.

16:18: בנו, ממלא מקומו הגאון רבי בנימין פינקל מראשי ישיבת מיר, ספד ואמר: "אבא היקר מכל, אבא לכולם אהבה שהיה לו לילדים שלו, מילדות ראינו מה זה עבד ה' לא היה לו רצונות מעצמו כלום. אני לא רוצה להטריח את הציבור ואני לא רוצה להאריך חס ושלום. הוא היה עבד ה' ביטל את כל רצונותיו".

16:10: גיסו, הגאון רבי אביגדור נבנצאל רבה של העיר העתיקה בירושלים, עלה להספיד:"צר לי עליך אחי ר' אריה. היה גדול בתורה גדול בחסד תורת סלבודקא היית בליבו וזכה להעמיד תלמידים הרבה והוא היה סמל הענווה והפשטות, והטוב לב לא בא על חשבון הלמדנות".

15:53 הגאון רבי יצחק אזרחי, מראשי ישיבת מיר, עלה להספיד וזעק בבכי מר: "במשך חמישים שנה זכיתי אחרי התפילה לבוקר טוב ממך, באיזה הארת פנים מיוחדת".

15:40: גיסו, משגיח ישיבת מיר הגאון רבי אהרן חדש, עלה להספיד: "אוי גיסי, הצדיק אבד, החסיד אבד, בכל התקופות ראינו עליו את הצדקות שהיה בו ואדם ישר בארץ כולו היה ישרות, כל החיים ראינו בו ישרות בלימוד בסברא, ובכל דבר. כולו היה לב ועין טובה. רבי נחום פרצוביץ זצ"ל שלח ללמוד אצלו כי אמר מי שרוצה לדעת ללמוד גמרא שיילך ללמוד אצל רבי אריה".

15:24: ידידו של ראש הישיבה זצ"ל מנוער, הגאון רבי ברוך דב פוברסקי ראש ישיבת פוניבז', עולה להספיד: "קלי קלי למה עזבתני נשארתי לבד. הוא היה אחינו ובשרנו במשך שבעים שנה, כל יום חשבת עלי ואני חשבתי עליך, הוא היה מנורה הטהורה".

15:19: ראשון המספידים הוא ראש ישיבת מיר, הגאון רבי אליעזר יהודה פינקל: "כולו היה חיות כולו אהבת התורה, ועכשיו שבק חיים לכל חי. מי ילמדנו בינה, מי יעלה תפילותינו לרצון".

15:04: מיטתו של ראש הישיבה זצ"ל הגיעה כעת אל היכל ישיבת מיר בירושלים.

















14:54: מהמשטרה נמסר: "בעקבות הלוויתו של ראש ישיבת מיר בגבעת שאול בירושלים ייסגרו לתנועה החל מ-16:30 ועד סיום מסע הלוויה הרחובות הבאים: בית ישראל, כיכר השבת, שטראוס, יחזקאל, ישעיהו, מלכי ישראל, שמגר, שרי ישראל, תורה מציון, ירמיהו עד הכניסה לעיר, ויצמן, בן גוריון, עקיבא אזולאי. כן ייחסמו מחלף גבעת שאול והכניסה להר המנוחות. הבאים לי-ם מכביש 1 יופנו לכביש 9, מנהרת הארזים. היציאה והכניסה לעיר מומלצת דרך כביש 9 ו-443".

14:50: המיטה יוצאת כעת משמגר לכיוון ישיבת מיר בשכונת בית ישראל. אלפים כבר נמצאים בהיכל הישיבה וברחובות הסמוכים וממתינים להגעת המיטה.







13:50: המיטה הגיעה לבית ההלוויות שמגר, משם צפויה לצאת בשעה 14:30 לישיבת מיר בבית ישראל.

13:30: המיטה הועברה בכביש 443 מאמבולנס איחוד הצלה לאמבולנס זק"א.

13:28: ההכנות למעמד ההספדים בהיכל ישיבת מיר בירושלים בעיצומן.















12:38: לאחר בקשת המחילה בשם כל בני הישיבה ואמירת הקדיש, מסע הלוויה יוצא כעת לירושלים דרך רחוב עקיבא בברכפלד, ליציאה מהעיר באוטובוסים מאורגנים.



12:25: כ"ק האדמו"ר מצאנז ספד לראש הישיבה: "מי אני להספיד את הראש ישיבה. כל מי שפגש, ראה והיה במחיצתו הרגיש קרבה ואהבה".

12:15: המרא דאתרא של שכונת ברכפלד, הגאון רבי ישראל זיכרמן, ספד לראש הישיבה: "היית אבא של כולנו. עזבת אותנו לאנחות".

12:08: הרב ישראל זיכרמן רבה של אחוזת ברכפלד מודיעין עילית מספיד כעת.

12:02: הרב ראובן הכסטר, משגיח הישיבה, מספיד.

12:00: שוטרי אגף התנועה ערוכים לסגירת הרחובות הבאים החל מהשעה 16:30 ועד לסיום מסע הלוויה: בית ישראל-כיכר השבת -שטראוס-יחזקאל-ישעיהו-מלכי ישראל -שמגר-שרי ישראל-תורה מציון-ירמיהו עד הכניסה לעיר- ויצמן- בן גוריון- עקיבא אזולאי - מחלף גבעת שאול והכניסה להר המנוחות. התנועה תופנה לצירים חלופיים. לבאים לירושלים מכביש מספר 1 יופנו לכביש מספר 9 -מנהרת הארזים. כמו כן היציאה והכניסה לעיר מומלצת דרך כביש מס' 9 מנהרת הארזים וכן כביש 443.

מהמשטרה נמסר: "עדכונים שוטפים אודות הסדרי התנועה יופצו בתקשורת. יש להישמע להוראות השוטרים בשטח ומומלץ לציבור להיות קשובים לתקשורת".

10:00: הגראי"ל שטינמן הורה לישיבות הקטנות והגדולות בירושלים לצאת למסע הלוויה בירושלים.











הלוויה עדכונים שוטפים הרב אריה פינקל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד