י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

הרב פרנק: הגרי"מ שכטר הבהיר אתמול דעתו בעניין הרב ברלנד

המשפיע הברסלבאי הפופולרי, הרב מוטה פרנק, שיצא להגנת הרב ברלנד טוען: שניים שנכחו בברית בה מהל הגאון רבי יעקב מאיר שכטר, מעידים - הרב הבהיר עמדתו בפרשה המסעירה את ברסלב, ואמר כי אינו נגד הרב אליעזר ברלנד מנהיג קהילת שובו בנים

הרב שכטר (שוקי לרר)
הרב שכטר (שוקי לרר)

לאחר שבתקופה האחרונה פורסמו מכתבים כנגד הרב אליעזר ברלנד מנהיג קהילת 'שובו בנים', עליהם חתום בין השאר הרב יעקב מאיר שכטר, המשפיע הברסלבאי הפופולרי, הרב מוטה פרנק שיצא להגנת הרב אליעזר ברלנד וטען כי כל עוד הדברים לא התבררו בבי"ד אין להוציא שם רע כנגדו או להלבין את פניו, מנהיג קהילת שוב בנים פרסם פוסט בחשבון הפייסבוק שלו כי הגאון הצדיק הרב יעקב מאיר שכטר הבהיר עמדתו בעניין פרשת הרב אליעזר ברלנד ושובו בנים.

הרב פרנק כותב כך בפוסט: "בברית שנערך, ביום ב' ד' מנחם אב ה'תשע'ו, בבית שמש, נפגשו הגרי"מ שכטר שליט"א (ששימש כמוהל) עם המקובל הגה"צ רבי יצחק מאיר מורגנשטרן שליט"א (ששימש כסנדק).

לאחר הברית ניגש מיוזמתו הרב שכטר אל הרב מורגנשטרן, ואמר לו בקול רם שנשמע באזני כל הנוכחים הרבים שעמדו שם: "מתהלכים כל מיני שקרים שטופלים ומעלילים בשמי, האמת היא שר' אליעזר ברלנד הוא העובד ה' הגדול ביותר בדורנו, אבל מה שנתתי רשות לצרף את חתימתי היה נגד הדברים ששמעתי על הנהגות משונות שאינם הגיוניות ונשמעות כטירוף הדעת, אבל איני מחרים חלילה אותו ואת קהילתו, ואני מתפלל עליו כל יום שיצליח ויצא לאור בקרוב ממש".



אחד הגולשים הגיב לפוסט של הרב מוטה וכתב: "מוטה היקר, כל זמן שהוא לא מסיר את חתימתו באופן חד משמעי, כל תוכן המכתב שריר וקיים וכל אמרה נוספת שלו היא בבחינת "לא אוהב את המחלוקת, לא אוהב שמדברים על זה בכלל והלוואי שלא היינו מגיעים לנקודה הזאת".

גולש אחר הגיב לפוסט וכתב: "קודם כל אם היה המצב כן שלא אוהבים ולא מדברים על המחלוקת, ולא ששים ושמחים כל מתנגדיו היה גם כן טוב באיזה אחוז, אבל לדאבונינו ההיפוך הוא הנכון, וחוץ מזה במכתב לא כתוב "חרם" שזה ענין אחר לגמרי לגמרי ממה ששונאיו רוצים שיהיה, אז בכל אופן להתפלל על המצב בודאי שמחויבים ובאופן של רחמנות ואהבה, ולא ברשעות ואכזריות".

הרב מוטה מצידו הגיב לגולשים: "אכן, והלוואי שהם יתחילו שם בביתו של ר' יעקב מאיר שליט"א להתגבר על החששות שלהם ולהוציא משוה מסודר של הכחשה והבהרה. והלוואי שיבינו שם שזה לא רק לטובת ר' לייזר ואנשיו זה גם לטובתו של ר' יעקב מאיר עצמו.. חברים, אני לא הייתי שם. אני גם לא מחובר ל'וואטסאפ', אני שמעתי את זה משני אנשים נאמנים שהיו שם בשעת מעשה".

יצויין שמערכת בחדרי חרדים שוחחה עם הרב פרנק והוא אומר כי את הדברים שכתב בפוסט בפייסבוק הוא שמע אותם משני אנשים כשרים שנכחו במקום, והוא מסתמך עליהם בעיניים עצומות.

כפי שסוקר ב'בחדרי חרדים' בהרחבה רבה, מאז הידיעות על שובו של הרב ברלנד לישראל פרצה בברסלב המחלוקת סביב דמותו של הרב ברלנד, מה שגרם לקרע בקרב חסידי קהילת 'שובו בנים'.

כחלק מהתעוררות המחלוקת הזו, פורסמו בין השאר הקלטות ישנות מהעבר בהם נשמעו בני משפחתו ותלמידיו הקרובים, וכן לא מעט מכתבים בגנותו של הרב ברלנד, עליהם חתום בין השאר הרב שכטר, בכיר רבני ברסלב.

כזכור בשבוע שעבר פורסם לראשונה הקלטה ב'בחדרי חרדים' בה נשמע הרב יצחק דוד גרוסמן ראש מוסדות 'מגדל אור' במגדל העמק אומר כך - "הרב יעקב מאיר שכטר הודיע לי חד משמעית להודיע לכולם שהוא לא מתעסק עם זה, ולהפך הוא מתפלל על הרב (הרב אליעזר ברלנד) שיצליח וכואב לו כל מה שקרה, ומעדיף לשכוח ממה שהיה. וביקש אף להעביר את המסר הזה. ואף להבהיר שהוא מתפלל על הרב שיצליח. ואין לו שום שייכות למחלוקת הזו".

שאף טען הגרי"ד גרוסמן בהקלטה כי הרב שכטר הבהיר לו כי הוא "לא מתעסק בזה" ואף מתפלל להצלחתו של הרב ברלנד.
הרב אליעזר ברלנד הרב יעקב מאיר שכטר שובו בנים הרב מוטה פרנק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד