י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

בקרוב: שביתה כללית ברשויות המקומיות

עשרות ראשי רשויות התכנסו והודיעו על פתיחה בשביתה כללית החל מסוף החודש, יממה לפני החזרה ללימודים, זאת כמחאה על צעדי האוצר. במידה והשביתה תצא אל הפועל, גם מערכת החינוך תושבת. יו"ר מרכז השלטון המקומי חיים ביבס: "אין ברירה. האוצר צריך להתעורר"

אילוסטרציה (מיטל כהן, פלאש 90)
אילוסטרציה (מיטל כהן, פלאש 90) צילום: מיטל כהן, פלאש 90

עשרות ראשי רשויות התכנסו היום (רביעי) והודיעו על פתיחה בשביתה כללית החל מסוף החודש, יממה לפני החזרה ללימודים, זאת כמחאה על צעדי האוצר. במידה והשביתה תצא אל הפועל, גם מערכת החינוך תושבת.

לטענתם, הסעיפים בחוק ההסדרים עלולים לפגוע בהם קשות, בין השאר בתחום החינוך. במסיבת עיתונאים שקיים מרכז השלטון המקומי, בהשתתפות ראשי הרשויות, הוכרזה שביתה במערכות המוניציפליות ושירותי העזר החל מ-31 באוגוסט, יממה לפני פתיחת שנת הלימודים. המשמעות: מערכת החינוך תושבת אף היא, זאת למרות שהמורים לא כפופים לרשויות המקומיות, אך מאחר והשביתה תכלול את עובדי העיריות - שרתים, סייעות, תחזוקה ואבטחה.

לטענת ראשי הרשויות, חוק ההסדרים שיובא לאישור בקרוב כולל גזירות וקיצוצים של כשני מיליארד שקל בתקציבי הרשויות המקומיות.

ראש השלטון המקומי, חיים ביבס אמר: "ב-31 באוגוסט נתחיל בהכנות ועם פתיחת שנת הלימודים נשבית את הכל כי אין ברירה, באוצר צריכים להתעורר". לדבריו, "ארגון המורים הודיע לנו שהוא איתנו וגם ארגוני ההורים ומשרד החינוך".

ביבס הוסיף, "באוצר משחקים משחק סכום אפס - מצד אחד לא נותנים שקל, ומצד שני נותנים למשרד החינוך לריב עם השלטון המקומי. בחוק ההסדרים נחצו כל הקווים האדומים. באוצר בטוחים שהם יכולים להכניס את היד שלהם לכיס של תושבי ישראל. אנחנו המחסום האחרון".

ראש העיר באר שבע רוביק דנילוביץ הוסיף: "זה יום עצוב למדינת ישראל. אם גוף כמו השלטון המקומי צריך להיאבק במדינה זה יום כואב. אני מדבר לא מתוך מסכנות או פשיטת יד. המדינה מחויבת לאזרחיה וצריכה לתת יותר למי שצריך יותר, אבל אם אתם לא נותנים אל תפריעו לנו לנהל".

במשרד האוצר טוענים כי "המשרד פועל לשיפור וייעול מערכת החינוך. תקציב משרד החינוך עלה בשנים האחרונות בעשרות אחוזים וצפוי לגדול גם השנה. הטענות בדבר פיטורי מורים משוללות יסוד".
רשויות מקומיות שביתה מערכת החינוך משרד האוצר קיצוצים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד