י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

כנס הסטודנטים למשרות עובדי מדינה במרכז 'כיוון' - הבשורה, ההצלחה ומאות המשתתפים

על ההצלחה הגדולה של כנס הסטודנטים למשרות כעובדי מדינה העידו יותר ממאה בקשות להגשת מועמדות לשירות נציבות המדינה, שנפתחו במרכז 'כיוון' במהלך הכנס. מאות הסטודנטים המשתתפים שקיבלו את מירב המידע ונוכחו לדעת כי התהליך אפשרי ורצוי, הגישו את מועמדותם לנציבות שירות המדינה בסיועם של נציגי הנציבות ונציגי מרכז 'כיוון'

אברהם יוסטמן, סמנכ"ל קרן קמ"ח באירוע
אברהם יוסטמן, סמנכ"ל קרן קמ"ח באירוע

על ההצלחה הגדולה של כנס הסטודנטים למשרות כעובדי מדינה העידו יותר ממאה בקשות להגשת מועמדות לשירות נציבות המדינה, שנפתחו במרכז 'כיוון' במהלך הכנס. מאות הסטודנטים המשתתפים שקיבלו את מירב המידע ונוכחו לדעת כי התהליך אפשרי ורצוי, הגישו את מועמדותם לנציבות שירות המדינה בסיועם של נציגי הנציבות ונציגי מרכז 'כיוון'.

את האירוע שתוכנן במטרה להעניק את המידע המקיף והרלוונטי ביותר עבור הסטודנטים, כיבדו בנוכחותם מר משה דיין, נציב שירות המדינה, הגב' גבי אשכנזי, מנהלת אגף בכיר בחינות ומרכזים, גב' שירה ברלינר, מנהלת תחום תעסוקת חרדים במשרד הכלכלה, ובכירים נוספים.

היום החל בדברי ברכתו של עו"ד אברהם יוסטמן, סמנכ"ל קרן קמ"ח, שקידם בברכה את הנוכחים וציין את החשיבות הגדולה בכך שהמעסיק הגדול במשק רואה לנכון לבצע מהלך ייחודי לטובת הציבור החרדי, שיתרום ללא ספק לצדדים כולם. עו"ד יוסטמן הוסיף והודה לכל העוסקים והעמלים בהצלחת האירוע, הן מצד הנציבות והן ממרכז 'כיוון', כשהדגיש את תודתו לגב' ליאל פרץ, מנהלת אגף קשרי מעסיקים, שיזמה את הכנס החדשני, ולא הרפתה עד שיצא לפועל.

נציב שירות המדינה מר משה דיין הביע את התרגשותו מהשותפות המתרקמת ואמר כי היה רוצה לראות בקרב עובדי המדינה את אותו גיוון אנושי, שקיים בציבור הישראלי. כך שגם בקרב עובדי המדינה יהיו עובדים חרדים לפחות כפי משקלם באוכלוסיה הכללית. לאחריו נשאה את דבריה הגב' גבי אשכנזי, מנהלת אגף בכיר בחינות ומכרזים, שהרחיבה ותיארה את תהליך המיון והקבלה המשוכללים שהוטמעו בנציבות שירות המדינה לטובת הסטודנטים. היא הוסיפה ואמרה כי מניסיונה נוכחה לדעת שהציבור החרדי מקרב מגישי המועמדות משיג ציונים גבוהים במיוחד במבחני המיון וההערכה.

הסטודנטים הרבים שמילאו את הכנס והתרשמו מהרצאות הפתיחה, יכלו לבחור לאחריהן במגוון הרצאות בנושאים שונים ומרתקים, ביניהם: יחידת איתור וגיוס מועמדים, יחידת מיון תעסוקתי, יחידת מרכז השירות למועמד, ועוד. בכל אלו קיבלו הסטודנטים את מירב האינפורמציה הדרושה להם לצורך הגשת מועמדות והכרת התהליך כולו. מכאן, כאמור, הוזמנו הסטודנטים להתנסות באופן מעשי בעמדות מחשב שאפשרו הגשת מועמדות למשרות קיימות, בליווי אישי ומקצועי של נציגי הנציבות והמרכז.

ואם לא די בכך, הופתעו הסטודנטים ממפגש תכליתי עם משרות רלוונטיות של ארבעה משרדי ממשלה מובילים: הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, משרד הפנים, משרד המשפטים והנציבות. שפתחו עמדות אליהן נגשו הסטודנטים על פי בחירתם והתעניינו על משרות פנויות, מהותן ומידת התאמתן.

בין הרצאה לביקור בעמדה שוחחנו עם ח', סטודנט להנדסת תעשיה וניהול, ושאלנו אותו על סיבת הגעתו לכנס. " לדעתי", כך אמר, "עבודה כעובד מדינה היא הזדמנות למשרה יציבה ובטוחה. בעולם של היצע עבודה מגוון קיים גם בלבול גדול, והתחלופה במשק גבוהה. במשרדי הממשלה התהליך כולו מתחילתו ועד סופו מסודר, וגם המשרה בעזרת השם, יציבה הרבה יותר ".

ח' הביע את התפעלותו מרמת הכנס וסיפר כי זו לו הפעם הראשונה בה הוא נחשף בצורה מיטבית לאפשרויות הגלומות בעבודה כזו. " אני מעריך ומודה על המאמצים הרבים שהשקיע מרכז 'כיוון' בחיבור החשוב הזה שבין הנציבות לציבור החרדי. ללא ספק- זהו יום של בשורה ושינוי".
כיוון סטודנטים חרדים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד