ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024

הרב ברלנד לשופט: "אני רוצה להשתחרר עכשיו. הדברים שנכתבו בתסקיר לא נכונים"

שלושה שבועות לאחר שהוסגר מדרום אפריקה לישראל, התייצב היום הרב אליעזר ברלנד בבית משפט השלום בירושלים לדיון בעניין המשך מעצרו. הרב אמר לשופט: "אני רוצה להשתחרר עכשיו, ברגע זה. ציטוטי קצין המבחן אינם נכונים. לא אמרתי מה שהיא אומרת. היא שיבשה את הדברים"

הרב בבית המשפט. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90
הרב בבית המשפט. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

שלושה שבועות לאחר שהוסגר מדרום אפריקה לישראל, התייצב היום (רביעי) הרב אליעזר ברלנד בבית משפט השלום בירושלים לדיון בעניין המשך מעצרו.

בתחילת הדיון הובא בפני השופט תסקיר של שירות המבחן, בו הומלץ שלא לשחרר את הרב ברלנד לחלופת מעצר ולהותירו עד תום ההליכים המשפטיים במעצר.

"אני רוצה להשתחרר עכשיו, ברגע זה" אמר הרב ברלנד לשופט שמואל הרבסט. "ציטוטי קצין המבחן אינם נכונים. לא אמרתי מה שהיא אומרת. היא שיבשה את הדברים".

פרקליטת הרב, עו"ד רחל תורן, תקפה את תסקיר המבחן שהמליץ שלא לשחרר את הרב לחלופת מעצר. כאמור, הרב עצמו אמר לשופט כי דברים שנכתבו בתסקיר בשמו לא נאמרו על ידו וביקש להשתחרר מיידית.

"בתסקיר נקבעו קביעות מסויימות שהם מופרכות בלשון המעטה" אמרו ל'בחדרי' עו"ד רחל תורן ועו"ד אריאל סלטו. לדבריהם, נקבע בתסקיר כי הרב ברלנד "לא רואה את הצרכים של האחרים ולא מגלה אימפטייה לאחרים". שלוש פיסקאות לאחר מכן נכתב כי שכשנאמר לרב שיצטרך לשהות מעצר בית לפרק זמן ממושך, אמר "אני לא רוצה שאף אחד יתפנה מביתו בשבילי - ואני מוכן להישאר במעצר". זה בן אדם שלא מגלה אמפתיה לאחרים? התרעמו עורכי הדין.

בהמשך התסקיר נכתב כי הרב כלל אינו רוצה להשתחרר לחלופת מעצר. "אם המשמעות היא שצריך לפנות מישהו מביתו בשבילי, אני מוכן להישאר במעצר" אמר הרב. לשאלת השופט השיב הרב השופט שאל את הרב לדעתו, וזה השיב "אני רוצה להשתחרר עכשיו, ברגע זה".

הרב כידוע שוהה במעצר בכלא אלה בבאר שבע, שם אין מזגנים והדרך להתאוורר מעט היא אך ורק באמצעות מאוורר. בתסקיר נכתב בשם הרב כי הוא "הסתגל לתנאים בצורה נאותה".

נציג הפרקליטות בדיון התייחס לאפשרות לחלופת מעצר ואמר כי "גם אם ראש השב"כ יקח אחריות על הרב, זה לא ימנע מהרב לברוח".

בתום הדיון יצא השופט להפסקה, ולאחר מכן הוחלט כי תיערך השלמה לתסקיר שהתגלו בו סתירות ורק לאחר מכן יוחלט לגביי המשך מעצרו של הרב - עד תום ההליכים או שחרור למעצר בית בתנאים מגבילים.

הרב אליעזר ברלנד בית המשפט מעצר בית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 51 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד