כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024

חתן הרב ברלנד יצא לגיוס כספים בחו"ל וגילה פשקווילים נגדו בבתי הכנסת

צביקה צוקר, חתנו של הרב אליעזר ברלנד ואחד ממתנגדיו הבולטים, יצא למסע גיוס כספים בחו"ל, והופתע לגלות עשרות פשקווילים שהוצו נגדו בבתי הכנסת בבורו פארק: "מוסרים, הסתלקו ממחנינו" • תיעוד

צוקר בארה"ב
צוקר בארה"ב

צביקה צוקר, חתנו של הרב אליעזר ברלנד, יצא לחו"ל עבור גיוס כספים ונתקל בעשרות פשקווילים שהוצפו נגדו בבתי הכנסת. על אף קרבתו המשפחתית לרב ברלנד כחתן, צוקר נחשב בשנים האחרונות לאחד ממתנגדיו החריפים של הרב.

לא ברור עדיין מדוע טס צוקר לגייס כספים - האם מדובר במסע גיוס כספים לקמפיין שמנהל נגד הרב ברלנד או לצרכיו האישיים.

מקרובי צוקר מבהירים ל"בחדרי חרדים" כי "אין להם כלל עלויות. המשטרה היא זו שמטפלת בעניין. מבחינתם כל מי שהיה צריך לדעת על המעשים האסורים, כלומר רבנים ודיינים, עודכן. לכן אין ולא היה צורך לצאת במסע גיוס כספים לכך. מה שכן, צוקר, מאז שנלחם נגד חמיו הרב ברלנד, הפסיק לקבל מימון ופרנסה לכלכל את משפחתו מכספי הקהילה ובית הרב, כבעבר".

כחלק ממסע הרדיפה אחר צוקר, ציפתה לו הפתעה בבורו פארק, כאשר הגיע לבתי הכנסת המקומיים ואת פניו קיבלו עשרות פשקווילים שהופצו בבתי כנסיות מרכזיים, נגד צוקר והרב יום טוב חשין, ובהם ההאשמה הכי קשה בראיית הסאטמרים - "מוסרים למשטרה הציונית".

אנשי 'שובו בנים' טוענים בפני "בחדרי חרדים" כי הם לא עומדים מאחורי פרסום הפשקווילים ואומרים כי מי שעומד מאחורי ההפצה הם קיצוני חסידות סאטמר. באשר לנסיעת צוקר לגיוס הכספים שעורך צוקר והאפשרות כי מדובר בגיוס כספים למערכה נגד הרב, אומרים בשובו בנים: "אנו לא מתעסקים בזה".

בפשקווילים שהופצו נכתב כך: " יָגוֹדּוּ, עַל-נֶפֶשׁ צַדִּיק; וְדָם נָקִי יַרְשִׁיעוּ. המוסרים השפלים צבי צוקר ויום טוב חשין העושים יד אחת עם המשטרה הציונית ברדיפה אכזרית ועלילות שקר על הגה"צ הרב אליעזר ברלנד שליט"א, נשלחו על ידי המשטרה לקבל תמיכה לפשעיהם מהקהילה היהודית בחו"ל. מוסרים הסתלקו ממחנינו".

כזכור, לפני מספר שבעות ניסו עשרות חסידים לתקוף את צוקר בתוך בית הכנסת תולדות אהרן בשכונת מאה שערים בירושלים. כשהצעירים פרצו פנימה בחיפושיהם אחריו, הוא נמלט על נפשו.
כוחות המשטרה הגיעו למקום תוך דקות אחדות, אך לא נעצרו חשודים.











צביקה צוקר הרב אליעזר ברלנד פשקווילים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד