י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

ונשמרתם: מתי לשלוח ילד חולה לביתו?

עם החזרה ללימודים, 'מכבי שירותי בריאות' עושה סדר במחלות ובתסמינים השונים: מתי יש לשלוח ילד הביתה, ובאלו תנאים ניתן להחזירו ללימודים לאחר כל מחלה • הדפס ושמור

ילד חולה
ילד חולה



הורים יקרים, כדאי שתקראו היטב את הכללים הבאים, ואף תשמרו עבורכם עותק זמין, כדי לדעת כיצד להתמודד עם מחלות ילדים נפוצות. מתי להשאיר את הילד לביתו, מתי מותר לו לחזור ללימודים ובאלו תנאים.

חשוב לדעת: בהתאם להמלצות שפורסמו ע"י איגוד רופאי הילדים בישראל, יש להקפיד על חיסון הילדים בחיסוני השגרה הנהוגים במדינת ישראל ולהקפיד על ניקיון בסביבתם באמצעות רחיצת הידיים בסבון ובמים לאחר כל החלפת חיתול או ביקור בשירותים, לפני כל מגע עם מוצרי מזון ובעת הכנת והגשת אוכל לפעוטות וילדים. הקפדה על תנאים אלו תסייע למנוע את התפשטותן של מחלות מדבקות.

במקרה של מחלה המונעת השתתפות פעילה של הילד במסגרת החינוכית, מחלה קשה או מחלה הדורשת טיפול בילד החולה באופן שפוגע ביכולת הצוות להתייחס לילדים האחרים במסגרת החינוכית, יש לשלוח את הילד החולה לביתו.

במקרים הבאים יש לשלוח את הילד הביתה עד לחלוף המחלה:

• הקאה: יש לקחת את הילד הביתה אם הקיא פעמיים או יותר תוך 24 שעות (אלא אם קבע רופא שההקאה אינה עקב מחלה מדבקת והילד אינו בסכנת התייבשות).

• שלשול (מימי): יש לקחת את הילד הביתה אם שלשל פעמיים תוך 24 שעות, ובפרט אם השלשול מכיל ריר או דם (אלא אם קבע רופא שהשלשול אינו עקב מחלה מדבקת והילד אינו בסכנת התייבשות).

במקרים חריגים יש צורך בקבלת תרביות שליליות טרם השבת הילד לגן או לבית הספר.

• זיהום חיידקי בסטרפטוקוקוס (בגרון או באוזן): יש להוציא את הילד מהגן או מבית הספר עד לחלוף 24 שעות מתחילת טיפול אנטיביוטי מתאים. במקרה של חום יש להמתין 24 שעות לאחר ירידת החום טרם חזרת הילד למסגרת החינוכית.

• שפעת ומחלות חום אחרות: יש להוציא את הילד מהמסגרת החינוכית עד לחלוף 24 שעות לאחר ירידת החום והיעלמות הסימפטומים האופייניים.

• אבעבועות רוחף הילד יישאר בביתו עד שכל הנגעים התייבשו (בדרך כלל כשישה ימים לאחר הופעת הפריחה).

• שעלת: יש להשאיר את הילד בביתו עד לחלוף 5 ימים מתחילת קבלת טיפול אנטיביוטי מתאים. אם לא נלקח טיפול אנטיביוטי יש להישאר בבית עד לחלוף 3 שבועות ממועד תחילת השיעול.

• חצבת: הילד יישאר בביתו עד לחלוף 4 ימים לפחות ממועד הופעת הפריחה.

• חזרת: הילד יישאר בביתו עד לחלוף 5 ימים לפחות ממועד הופעת הנפיחות בבלוטות הרוק.

• אדמת: הילד יישאר בביתו עד לחלוף 5 ימים לפחות ממועד הופעת הפריחה.

• צהבת נגיפית מסוג A: הילד יישאר בביתו עד לחלוף שבוע לפחות ממועד הופעת הצהבת. יש לוודא שכל הילדים בסביבתו ואנשי צוות המסגרת החינוכית יחוסנו כנגד צהבת נגיפית מסוג A לפחות שבועיים טרם חזרת הילד לגן או לבית הספר. במידת הצורך יש לחסן חיסון סביל להשפעה מיידית נגד הנגיף.

במקרים המפורטים להלן יש להשאיר את הילד בבית עד לחלוף הסימפטומים:

פצעים בפה המלווים בריור (הפרשה מוגברת של רוק), דלקת עיניים מוגלתית, פריחה המלווה בחום או בשינויי התנהגות.

במקרים המפורטים להלן אין צורך לשלוח את הילד מהמסגרת החינוכית בה הוא שוהה:

מחלות שאינן מלוות בחום לרבות נזלת, כאב גרון, שיעול או דלקת אוזניים. דלקת עיניים קלה (בלחמית העין). הכוונה לדלקת שאינה מוגלתית ומתבטאת באדמומיות בעין ובהפרשה שקופה ושאינה מלווה בחום או בכאב בעין. פריחה שאינה מלווה בחום או בשינויי התנהגות. שלשול או הקאה חד פעמיים. זיהום חשוד או מוכח בנגיף הפרוו B19 ('המחלה החמישית'). דלקת כבד נגיפית מסוג B (הפטיטיס B) או C (הפטיטיס C) (דלקת חדה או כרונית). זיהום על ידי נגיף הציטו מגלו (CMV). כינים או גרדת (סקביאס) - יש ליידע את ההורים.
מחלות גן ילדים מכבי שירותי בריאות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד