י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

הטלויזיה באומן מלמדת על ברסלב

ערוץ הטלויזיה המקומי של אומן יצאה בסדרה על ברסלב • האם זה מה שיסייע להרגיע את האנטישמיות בעיר?

צילומסך
צילומסך



מקדימים רפואה למכה: סידרה טלוויזיונית באומן "על חסידי ברסלב".

חודש אלול כבר נראה באופק, ואנשי הציון של רבי נחמן מברסלב כבר נמצאים בעיצומן של ההכנות הלוגיסטיות לקליטת המוני האנשים שיגיעו לציון בראש השנה.

אחת הבעיות המעיקות על האחראים על הציון, היא השנאה ואירועי האלימות ששוררים בין המקומיים הלא יהודיים לבין האורחים.

מדי שנה מגייסים אנשי ברסלב חברות אבטחה פרטיות לצד האבטחה שמספקת העיריה, אך למרות זאת, פורצות מדי שנה מהומות מלוות באלימות, שבעקבותיהן יהודים נעצרים, שלא נדבר על הפגנות אלימות מצד מקומיים. המצב הזה חוזר על עצמו מדי שנה.

השנה החליטו אנשי הציון להקדים רפואה למכה, לשבת עם ראש העיר ואנשי משטרה, וביחד לטכס עצה כיצד למגר את התופעה.

ראש העיר שרואה את הפוטנציאל הכלכלי שבאתר, נהיה ידידותי יותר וקשוב יותר, כך טוענים העסקנים. מלבד זאת השנה תחגוג אומן 400 שנה לקיומה, ולרגל יום הולדתה צפויים להגיע לעיר אלפים ולהשתתף באירועים, תאריך החגיגות נושק לראש השנה, שאליו מגיעים רבבות, ראש העיר נערך בכוחות מתוגברים לקראת הצפת העיר.

לאחר מספר ישיבות הוחלט להכין סידרה בת מספר פרקים תחת השם "אומן והחסידים" שתשודר בטלביזיה המקומית באומן, בה יופיעו אנשי הציון ויסבירו את מהות הציון.

בשבוע שעבר שודר הפרק השני בסדרה, כשבתוכנית מופיע הרה"ח ר' אלי חשין, חסיד ברסלב. הפרק נפתח בשאלה של המנחה המקומית אודות דמותו של רבי נחמן מברסלב, עליה השיב הרה"ח ר' אלי חשין ברוסית: "רבי נחמן מברסלב, מעבר להיותו צדיק יסוד עולם, הוא אדם שהקדיש את כל חייו לעבודת ה' ועזרה לזולת. הוא עצמו אמר לא פעם כי הוא חי למען האחרים, כשמהות חייו היא לעזור להם לעמוד על הרגליים ולקרבם אל הקב"ה. הוא עשה את זה כדי שלאחיו יהיה עתיד מואר וטוב. רבי נחמן נודע, בין היתר, עקב הבטחתו לפוקדי ציונו הק' באומרו כי מי שיגיע לקברו, יתן פרוטה לצדקה ויקרא שם את התיקון הכללי, הוא יעשה עבורו בשמיים כל מה שרק אפשר כדי להוציאו מהגיהינום".

בהמשך מסביר חשין את הסיבה לנהירה לציון: "רבי נחמן הוא צדיק אוניברסלי. אדם שלמד לא רק תורה וכל מה שקשור למסורת שלנו, אלא היה בקי בשלל נושאים. רבי נחמן, למשל, הקדים במאות שנים בידיעותיו את מה שנודע למדע רק היום. כבר לפני מאתיים שנה הוא אמר וכתב בספריו את מה שהפסיכולוגים לומדים רק בשנים האחרונות. זה ועוד הרבה עושה את דמותו של רבי נחמן למעניין ומרתק עבור חוקרים רבים ולא רק יהודים.

"יהודים וגם לא יהודים מוצאים ברבי נחמן את עצמם. כל אדם מרגיש עת הוא קורא את ספריו שרבי נחמן מדבר דווקא אליו. רבי נחמן ידע כבר לפני מאות שנים מה צפוי לדור הנוכחי וכתב עצות איך להתמודד עם הניסיונות שלו. הוא הגדיל לעשות והסביר בספריו מאיפה הכל נובע ולמה כל זה קורה. וזו הסיבה העיקרית להתקרבות ההמונית לרבי נחמן ולספריו, שכן כולם רוצים להתקרב אליו כמה שיותר כדי לקבל ממנו כמה שיותר".

נציג 'איחוד ברסלב באומן' מר אנדריי זסלבסקי שהתראיין אף הוא סיפר לסיום מעט על הציון וציין כי גם גויים נוהגים לבקר בציון רבינו הק' ואף משאירים קוויטל (פתק עם בקשה) במקום.

אומן ברסלב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד