ז' אייר התשפ"ד
15.05.2024

הרפורמה בבריאות? הח"כים החרדים לא מכירים

'בחדרי חרדים' פנה לח"כים החרדים כדי לשמוע את דעתם על רפורמת הבריאות של השר כחלון. רק חלקם הגיבו - "עדיין לא למדנו את הנושא"

צילום: יונתן זינדל, פלאש90
צילום: יונתן זינדל, פלאש90

'בחדרי חרדים' פנה לחברי הכנסת החרדים בשאילתה על רפורמת הבריאות החדשה, אליה הובילו פקידי האוצר את שר הבריאות יעקב ליצמן. מתברר כי הם לא למדו עדיין את הנושא. רק שלושה מתוך הח"כים ענו לפנייתנו.

לפי דעת כמה מומחים מדובר ברפורמה בעייתית שעלויותיה הגבוהות יתגלגלו על כתפי הצרכנים, בעקבות צמצום השירותים בביטוחים המשלימים, שרוב המגזר החרדי מחזיק בביטוחים המשלימים.

פנינו ושאלנו את הח"כים החרדים בכנסת, מהי עמדתם בסוגיה הבוערת, שמציקה ומדאיגה גולשים רבים ב'בחדרי חרדים' המודאגים מכך שעלויות הביטוח המשלים יצמחו, מחירי ההשתפות העצמית יתייקרו על חלק מהשירותים, וצמצום רשימת הרופאים אליהם יוכלו לגשת, בעלות מוזלת.

רק שלושה חברי כנסת נענו לפניותינו, בן צור, גואטה ומוזס. יו"ר סיעת ש"ס ח"כ יואב בן צור הבהיר שהוא בוחן את סעיפי הרפורמה לעומק כמו גם את השלכותיהם. "בימים הקרובים אמסור את דעתי", אמר.

ח"כ יגאל גואטה הודה כי לא שוחח עם השר ליצמן בנושא. "אני בסדרת פגישות", אמר, "אני אמור לשוחח איתו בכדי ללמוד את הבעיה. אך אני סמוך ובטוח שהוא יעשה הכל בכדי שבשורה בתחתונה האזרח והצרכן לא יפגע ולא ייאלץ לשאת בעלויות הגבוהות.

יו"ר סיעת יהדות התורה ח"כ מנחם אליעזר מוזס הבהיר כי, "אני לא שולף מהמותן. אלמד את הסוגיה ואגיב בהתאם. ראה את המיסוי על דירה שלישית שהייתי הראשון שהעליתי זאת לפני חודש
ועתה כולם מבינים כמה שזה חמור לשוכרי הדירות".

מוקדם יותר היום פירסמנו ב'בחדרי' את השתלשלות העניינים וכיצד כבר מחר עלולים פקידי האוצר להביא לכך שהשר כחלון יאשר תקציב שבסופו של דבר יפגע באזרחים, ואפילו יביא בעקיפין לעלייה במיסים לאזרחים.
השר ליצמן חכים חרדים רפורמת הבריאות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד