י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

נתניהו מזמן עיתונאים לשיחות ומתוכן זורמות הדלפות

פרטים מרתקים מתוך פגישותיו הסגורות של נתניהו עם עיתונאים, דולפים. "יאיר לפיד כנראה ישן כשעסקנו בזה" - אמר בנוגע למנהרות

נתניהו. צילום: מרים אלסטר, פלאש90
נתניהו. צילום: מרים אלסטר, פלאש90

נתניהו יוזם חוק חדש ומשמעותי - איסור על הקלטת שיחת טלפון בין שני אנשים, אלא אם השניים יאשרו זאת - כך מדווח ערוץ 10 הערב. החוק כיום, מאפשר להקליט שיחה, ואף לפרסמה, במידה ואחד משני המשוחחים אישר זאת ומודע להקלטה.

הסיבות הרשמיות להצעת החוק - הגנה על הפרטיות. אין ספק שאזרחים רבים, החפצים בעוגנים של חשאיות על חייהם ושיחות הטלפון שלהם. אך השלכות החוק מרחיקות לכת: פגיעה ביכולת של עיתונאים לבצע תחקירים. עבודת המשטרה, שנעזרת לא מעט פעמים בהקלטות המגיעות אליה, גם היא צפויה להיפגע.

כלך למשל חלק מרכזי מתיקו הפליל של ראש הממשלה אולמרט, נסמך על הקלטות חשאיות כאלו, בהן רק אחד המשוחחים, במקרה זה שולה זקן, ידעה על ההקלטה. בשלב מסוים הקלטות אלו הגיעו לידי המשטרה.

במידה ויוסכם מראש, בין שני המשוחחים כי השיחה מוקלטת, דבר זה יהיה מותר. בטלפונים חכמים רבים מותקנות אפליקציות המקליטות באופן אוטומטי שיחות טלפון המתקבלו ו/או יוצאות מהמכשיר.

אפשרות השימוש בהקלטה, שכאמור כיום חוקית בישראל, מסייעת לרבים אף בתביעות משפטיות נגד חברות או עסקים בהם הזמינו שירותים, או הסכימו על חבילות צרכניות, כשלאחר מכן החברה לא עמדה בדיבורה. ראייה כשיחה מוקלטת, יכולה להכריע את הכף בתביעות משפטיות משמעותיות.

ראש הממשלה המקיים בימים האחרונים סבב כלי תקשורת, זימן ללשכתו 'פול' של כתבי ימין, והיום ביקרו אצלו כתבי גלי-צה"ל. בלשכת ראש הממשלה אף מתכננים לזמן נציגים חרדים לשיחה דומה, אך לקראת חודש אלול.

למרות שהשיחות באופן רשמי אינן לציטוט, ולנוכחים לא מתאפשר להקליט או לתעד אותן, פרטים רבים ומעניינים דולפים מתוכן. כך למשל מדווח עקיבא נוביק "גורמים מביאים למשטרה הררי חומר נגדי, והמשטרה נאלצת לחקור אותי". בנוגע ללפיד ובנט "אם יאיר לפיד לא זוכר שעסקנו בקבינט במנהרות, כנראה שהוא ישן כשעסקנו בזה".

‏הדלפות נוספות מהשיחה, שהיו מי שהגדירו אותה 'קשה': "אומרים עלי שקרים ואתם שותקים? אתם עיתונאים? אני יודיע למפקד גל"צ בדיוק מה מפריע לי אצלכם". בעניין תקשןרתי נוסף התבטא ואמר, "התאגיד לא מעניין אותי, אני עסוק בלפרק את מונופול 'ערוץ 2 ו- 10'".
נתניהו פרטיות הדלפות הקלטת שיחות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד