כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

הרב בעדני על המחלוקת: "צריך להושיב בית דין ולהכריע" • האזינו

ברוח ימי בין המצרים, התבטא הגאון הרב בעדני בפומבי על המחלוקת בציבור החרדי בעניין הגיוס

הרב שמעון בעדני. צילום: יעקב כהן פלאש 90
הרב שמעון בעדני. צילום: יעקב כהן פלאש 90

חבר מועצת החכמים של ש"ס הגאון הרב שמעון בעדני מתבטא על המחלוקת שנוצרה בציבור החרדי, מהחלטת 'הפלג הירושלמי' להתנגד להכרעתם של גדולי התורה בסוגיית הגיוס שלפיד העלה לסדר היום.

כזכור, ב"פלג" מיקדו תחילה המאבק בעניין ההתייצבות בלשכת הגיוס, זאת אחר שקריאותיהם להפגין ולהתנגד בכוח ליוזמות השינוי בחוק הגיוס לא התקבלו בקרב שאר הציבור החרדי. בהמשך, אחר שתיקון החוק עבר בימי הממשלה הנוכחית, הנוחה לציבור החרדי הרבה יותר ממשלה קודמת, הם מתמקדים במאבק על 'יעדי הגיוס'.

חילוקי הדעות הביאו למתח רב, ואפילו להתפצלות במוסדות החינוך בציבור הליטאי. בקרב הציבור הספרדי, שרובו הולך בדרכי מפלגת ש"ס ו'יחד', לא היו חילוקי דעות בעניין הגיוס. מלבד קבוצה קטנה של בני עדות המזרח ויוצאי ישיבות ליטאיות שנמנים בין אנשי 'הפלג הירושלמי'.

בראיון ודברי חיזוק למהדורה המרכזית עם משה גלסנר ברדיו 'קול ברמה', התבטא הרב, בראי ימים אלו של בין המצרים בהם מחזקים על אהבת שלום ומניעת המחלוקות, בעניין .

"אנחנו רואים היום מריבות בין חרדים" אומר הרב בעדני שממשיך בקביעות לחזק את 'קול ברמה' על אף ההחרמה של נציגי ש"ס הפוליטיים את התחנה, "הגיעו אלי שני אברכים התחילו לדבר על סוגיית הגיוס, פתאום אחד התחיל להשמיץ - והוא מאמין בכל ליבו שהוא עושה את המצווה הגדולה בחיים שלו" אמר הרב בכאב.

"בדברים כאלה" אמר הרב בעדני "צריך להעמיד בית דין, לשמוע את שני הצדדים ולהכריע, אי אפשר שכל אחד יגיד אני צודק".

הרב הסביר כי בזמן הזה אנחנו חייבים להתחזק במצוות שבין אדם לחברו, "אדם טועה ועושה עבירות זה מיצר הרע שמשגע אותו אבל לריב עם חבריך למה צריך לעשות את זה". \
הרב שמעון בעדני הפילוג הליטאי קול ברמה תשעת הימים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד