ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024

‏המו"מ נכשל: מהבוקר שביתה בבתי החולים הציבוריים

פקידי האוצר הצליחו להתעקש, ולהביא למשבר: הבוקר (ה') תחל שביתה בכל בתי החולים הציבוריים בארץ

צילום: מיטל כהן, פלאש 90
צילום: מיטל כהן, פלאש 90 צילום: מיטל כהן, פלאש 90

לאחר משא ומתן לילי, לא הושגה הסכמה בין משרדי הבריאות והאוצר להסתדרות הרפואית. הבוקר (ה') תחל שביתה בכל בתי החולים הציבוריים בארץ. במסגרת השביתה יפעלו בתי החולים במתכונת שבת וניתוחים שאינם דחופים יבוטלו. הצדדים ייפגשו שוב להמשך המשא ומתן בתחילת השבוע הבא.

אך סמוך לשעה 8:30 הדסה הוחרגה מהשביתה והודיעה: בית הדין האזורי לעבודה קיבל את בקשת הנהלת בית החולים למניעת שביתת הרופאים והורה לרופאי הדסה לשוב לעבודה סדירה החל מהשעה 10:00. צוות רופאי הדסה המסור והמוביל יעשה הכל על מנת שכל החולים המוזמנים להיום יקבלו את הטיפול המסור והאיכותי כרגיל ויעשה הכל לצמצם את העיכובים.

במשרד האוצר הגיבו הבוקר "ביומיים האחרונים קיימנו פגישות לתוך הלילה עם ההסתדרות הרפואית במטרה למנוע את השביתה. במסגרת הפגישות ניתן מענה לכל הטענות שההסתדרות הרפואית העלתה", למרות הרוח הטובה שהייתה בדיונים ולמרות ההתקדמות שהושגה, לצערנו ההסתדרות הרפואית הגיעה היום עם דרישות תקציביות חדשות שלא נוגעות לתחום יחסי העבודה ואינן מופיעות בסכסוך העבודה שעליו הכריזה".

שר הבריאות יעקב ליצמן מסר: "מדובר בשביתה מיותרת, ללא סיבה ממשית, שלא תביא תועלת לציבור החולים ולמערכת הבריאות. משרד הבריאות מקיים מגעים אינטנסיביים מול משרד האוצר כדי לחזק את הרפואה הציבורית, בתוספת מיטות, כח אדם ומשאבים נוספים. זאת לצד מהלכים רבים נוספים שעשינו לטובת החולים, הרופאים ומערכת הבריאות.

"החשש המרכזי של הרופאים להגבלת פעילות מנהלי המחלקות מעיסוק בפרטי - אינו קיים, לאחר שסעיף החקיקה ברוח זו, הוסר מטיוטת חוק ההסדרים. קשה להשתחרר מן התחושה, שמניעים אחרים, שאינם טובת הציבור, הביאו להחלטה להשבתת המערכת, בכל מחיר".

פרופ' זאב רוטשטיין, מנכ"ל המרכז הרפואי הדסה, שבמינויו תמך והוביל השר ליצמן, אמר אתמול כי "הדסה הגישה בקשה לצו מניעה בבית הדין האיזורי לעבודה, נגד קיום השביתה, זאת כדי להמשיך את הטיפול הרפואי במטופלים כנדרש.

הבוקר אמר: אני מודה לבית הדין שמנע פגיעה לא מוצדקת בחולים. בית החולים יתנהל כסדרו ויעניק גם היום למטופלים את השירות הטוב האיכותי והמלא אותו הם מקבלים בהדסה החדשה.
הנהלת הדסה תמשיך לסייע להשיג הסדר מול המדינה ומתפללת שהאמור לא יתבצע על גבם של החולים שממילא משלמים מחיר לא קל ברפורמה המתבצעת על פי החלטת הממשלה בימים אלה״.

עודכן: 8:36
רפורמת כחלון שביתת הרופאים בתי חולים מושבתים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד