י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

הצתת הקיוסק: כיסו עם הכיפה את המצלמה

שבוע וחצי לאחר שהציתו קיוסק, הוגש כתב אישום נגד שלושה צעירים תושבי בני ברק החשודים באיומים, הצתה ושיבוש הליכי משפט

הצתת הקיוסק: כיסו עם הכיפה את המצלמה

שבוע וחצי לאחר האירוע, הוגש היום (ה) כתב אישום נגד שלושה צעירים בני 15-16 מבני ברק בגין הצתת קיוסק בעיר ושיבוש הליכי משפט.

פרקליטות מחוז ת"א (פלילי) הגישה לביהמ"ש המחוזי לנוער בעיר כתב אישום נגד 2 קטינים בני 16 מבני ברק בגין הצתה ושיבוש מהלכי משפט. אחד הקטינים גם נאשם במספר עבירות של איומים. יחד עם 2 הקטינים מואשם גם קטין שלישי, בן 15 מבני ברק, בגין סיוע להצתה.



על פי כתב האישום, שהוגש על ידי עו"ד אפרת שדה, המתלוננים הינם בעלי עסק לממכר מוצרי מזון בבני ברק. במשך תקופה, פקדו הנאשמים את העסק והפריעו למהלך העסקים התקין באופן שהיווה מטרד לעסק ולמתלוננים. על רקע זה נתגלע סכסוך בין הנאשמים למתלוננים. במסגרת הסכסוך, במספר הזדמנויות, איים אחד הקטינים על המתלוננת באומרו בין השאר: "החנות הזו לא תהיה פה, מי שמדבר משלם ביוקר".

בנוסף, ב-28.7.16 בלילה איים על המתלוננת באומרו: "את תשלמי ביוקר, את לוחצת לי על כפתור אדום ואת תשלמי ביוקר על זה". ב-31.7.16 או סמוך לכך, קשרו שני נאשמים קשר להצית את בית העסק. לשם כך, פנו לנאשם השלישי וביקשו ממנו לרכוש עבורם מיכל דלק ולהניחו במקום מפגש שנקבע מראש. בהמשך, הגיע הנאשם השלישי לתחנת דלק עם בקבוק ריק וביקש מהמתדלק לרכוש דלק בהציגו מצג כוזב, לפיו הדלק דרוש לאביו שנתקע עם רכבו. אחר כך, רכש את הדלק והניח אותו במקום המפגש, שם פגש בשני הנאשמים האחרים והסביר להם היכן הניח את הבקבוק.

בחצות או בסמוך לכך הגיעו שני הנאשמים סמוך לעסק ותכננו את האופן בו יציתו אותו. בין השאר, סיכמו כי יחליפו בגדיהם ובסיום ההצתה ישליכו את בגדיהם לפח כדי שזהותם לא תיחשף. ב- 1.8.16 הגיעו לבניין בבני ברק, שם החליפו בגדיהם. בהמשך, הגיעו השניים לעסק כשלראשם שקית מחוררת שהכינו מראש כדי להסוות את זהותם. בשלב זה כיסה נאשם 1 את מצלמות האבטחה במקום באמצעות כיפתו של נאשם 2.

בסמוך, הציתו השניים את העסק בצוותא, על ידי כך שנאשם 1 שפך את בקבוק הדלק לתוך פתח בחלון בית העסק. בשלב זה, ניסה נאשם 2 להצית גזיר נייר, ללא הצלחה, ואז הצית נאשם 1 את גזיר הנייר והשליך אותו דרך פתח החלון לבית העסק, כך שהדלק הוצת.

מיד אחר כך, נמלטו השניים מהמקום, השליכו את בגדיהם לפח האשפה ולבשו את הבגדים שהותירו בסמוך לבניין, והכל בכוונה להכשיל הליך שיפוטי. כתוצאה ממעשי הנאשמים, ניזוק בית העסק בכללותו ובין השאר, ניזוקו קירותיו, חלון בית העסק ומקרר.

הפרקליטות מבקשת לעצור את הנאשמים עד תום ההליכים.







קיוסק הצתה כתב אישום

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד