י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

נבהל מהביקורת? ליצמן מאיים: "יכול להיות שנצביע נגד התקציב"

דיוני התקציב הדו שנתי בממשלה החלו הבוקר • שר הבריאות יעקב ליצמן איים בפתח ישיבת הממשלה: "אם נסיים טוב נגמור מחר, ואם לא - נצביע נגד" • התייחס לשביתת הרופאים: "אני מכבד שהם שובתים ומקווה שיחזרו לעבודה רגילה"

צילום: הדס פרוש, פלאש90
צילום: הדס פרוש, פלאש90

תקציב המדינה מגיע לממשלה: דיוני התקציב בממשלה נפתחו הבוקר (ה) בישיבה מיוחדת בהשתתפות ראש הממשלה והשרים. הממשלה תדון על תקציב דו שנתי לשנים 2017/18.

שר הבריאות יעקב ליצמן התייחס בכניסתו לדיון בממשלה לשביתה בבתי החולים ואמר כי "לפעמים צריך לשבות למען השביתה, אני מכבד את זה. אני מכבד שהם שובתים ומקווה שיחזרו לעבודה רגילה".

ליצמן התייחס לתקציב וציין: "יכול להיות שנצביע נגד התקציב. יש הרבה דברים פתוחים - מיטות נוספות ועוד דברים. בניגוד למשרדים אחרים, משרד הבריאות זה הסכם תלת שנתי, זה לא תקציב דווקא. אני מקווה שנגמור מחר. אם נסיים טוב נגמור ואם לא נצביע נגד".

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר בפתח ישיבת הממשלה כי "התקציב נושא בשורות של עידוד הצמיחה, הגדלת התחרות, הפחתת יוקר המחיה. אני מבקש לחדד ולהבהיר: הצמיחה היא היסוד החשוב ביותר בניהול מדיניות הכלכלה של מדינת ישראל והמדיניות החברתית של מדינת ישראל. אין מדיניות חברתית ללא מדיניות כלכלית שמאפשרת צמיחה ומייצרת את המשאבים. כל השאר זה דיבורים על חלוקה, קטיפת הפירות מהעץ".

נתניהו הוסיף כי "אנחנו חייבים כל הזמן לגדל את הפירות, לגדל את העץ, ולכן בזכות הצמיחה של העץ הכלכלי שלנו מגיעים כספי המסים שמאפשרים למדינה לממן את כל הצרכים שלה – את השירותים החברתיים בחינוך, ברווחה, בבריאות, בביטחון, בכל תחום אחר ולכן התקציב כולל כמה צעדים חיוניים להגברת הצמיחה, וקודם כל הפחתת שיעורי המס.

"הפחתת שיעורי המס גורמת לכך שאנשים ישקיעו, יזמים ישקיעו, עובדים יעבדו, אנשים יסתכנו כדי לייצר ערך. הם לא עושים את זה במס גבוה, הם עושים את זה במסים נמוכים והתוצאה היא הגדלת תקבולי המס, זה הדבר הראשון.

"הדבר השני זה הפחתת הרגולציה. הרגולציה חונקת את הכלכלה, אנחנו פותחים את הכלכלה. דבר שליש – עידוד חברות טכנולוגיות בינלאומיות נוספות כדי שיבואו וישקיעו בישראל. אנחנו בכלכלה גלובלית, אנחנו מתחרים על הון, על ידע, על יזמות ואנחנו מעודדים יזמים וחברות טכנולוגיות המובילות והגדולות בעולם לבוא ולהשקיע בישראל. דבר רביעי – השקעה גדולה בתשתיות התחבורה הציבורית. כולכם נוסעים בכבישי הארץ, אתם רואים את השינוי העצום, אנחנו ממשיכים בו", אמר ראש הממשלה.
תקציב ליצמן חרדים התנגדות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד