כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024

אלמונים השליכו חזיזים לעבר בית רב חב"ד; "שמענו בום"

השנאה כלפי היהודים ברוקלנד קאונטי, הכוללת בתוכה את העיירה מונסי, עולה מדרגה. השבוע הושלכו חזיזים לעבר ביתו של שליח חב"ד במקום ולעבר בית משפחה חרדית נוספת. הרב שמחה מורגנשטרן ל"בחדרי": "פתאום שמענו 'בום', יצאנו החוצה במרוצה וראינו חזיז שהתפוצץ מתחת לטנק הגז של מכונית שחנתה ליד הבית"

בית בשכונה חרדית ברוקלנד קאונטי. אילוסטרציה (גוגל מפות)
בית בשכונה חרדית ברוקלנד קאונטי. אילוסטרציה (גוגל מפות)

רוח רעה שוררת בשנה האחרונה ברוקלנד קאונטי, הכוללת בתוכה את העיירה מונסי, בין היהודים החרדים לבין שאר התושבים. השבוע עלתה השנאה מדרגה, כאשר שני חזיזים הושלכו בו זמנית לעבר ביתו של שליח חב"ד ברוקלנד קאונטי ומשפחה חרדית נוספת המתגוררת בסמוך לבית חב"ד. בחסדי שמים בשני האירועים לא היו נפגעים.

הרב שמחה מורגנשטרן, מרבני חב"ד אשר לעבר ביתו נזרק אחד החזיזים, מספר ל'בחדרי וורלד': "זה קרה ביום שלישי בלילה, היינו באמצע 'פאברנגען' לרגל יום הולדתי. בבית היו לפחות 15 איש, בהם גם ילדים קטנים, פתאום שמענו 'בום', יצאנו החוצה במרוצה וראינו חזיז שהתפוצץ מתחת לטנק הגז של מכונית שחנתה ליד הבית".

לדברי מורגנשטרן, "אני מתגורר במתחם של בית חב"ד שנמצא ברחוב הראשי, דקותיים לאחר מכן התברר שחזיז נוסף התפוצץ ליד ביתו של הרב אבריימל קוטלרסקי, מנהל בית חב"ד ברוקלנד קאונטי. הרב קוטלרסקי סיפר כי היה באותה שעה בבית כנסת בתפילת ערבית כאשר קיבל טלפון בהול מביתו הנמצא במרחק מספר רחובות. אשתו הרבנית אמרה לו שהעץ בסמוך לבית עולה בלהבות, בתו בת ה-16 שמעה פיצוץ ומיהרה לצאת, והיא ראתה ארבעה צעירים נמלטים מהמקום".

לדברי הרב קוטלרסקי, מכבי האש והמשטרה הוזעקו למקום והחלו לקחת עדויות, אך "המניע ברור - זה פשע שנאה, כי זה לא אירוע נגד רב אחד, אלא מישהו ניסה להצית בו זמנית את בתיהם של שני הרבנים. אני פה 33 שנה ודבר כזה עדיין לא קרה".

הליגה נגד השמצה מיהרה להתקשר לרב ולקבל פרטים, והאירוע סוקר בהרחבה בעתונות המקומית. "אין ספק שזו תוצאה ישירה של האנטישמיות ההולכת וגוברת ברוקלנד קאונטי, שעכשיו היא עולה מדרגה" אומר הרב מורגנשטרן לסיום.
רבני חבד חזיזים רוקלנד קאונטי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד