ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024

ליצמן מתייצב לצד האזרח: מתנגד ליוזמת כחלון לקחת כסף מהציבור

בדרך למשבר קואליציוני? שר הבריאות יעקב ליצמן החליט להתייצב לצד האזרחים והודיע שיתנגד לתקציב המדינה והצעות האוצר להשית על הציבור את מימון הרפורמה במערכת הבריאות • הלחץ כעת עובר אל השר כחלון - יעמוד לימין הציבור?

השר יעקב ליצמן (יונתן זינדל, פלאש 90)
השר יעקב ליצמן (יונתן זינדל, פלאש 90)

לאחר הלחץ הציבורי הכבד שהופעל בשבועות האחרונים, וסוקר בהרחבה ב"בחדרי חרדים", שר הבריאות יעקב ליצמן הודיע כי בכוונתו להתנגד להצעת התקציב שתובא לאישור הממשלה היום (חמישי), במה שיכול לגרום למשבר קואליציוני חמור.

ליצמן החליט להתייצב לצד הציבור והודיע כי יתנגד להצעת משרד האוצר, והעומד בראשו משה כחלון, להשית על הציבור את מימון הרפורמה במערכת הבריאות. לדברי ליצמן, הפערים עם משרד האוצר גדולים מאוד והצעת האוצר לא נותנת מענה לצרכים הבסיסיים ביותר של מערכת הבריאות בשנים הקרובות ובראשם הזדקנות האוכלוסייה.

ליצמן פירט את האתגרים העומדים בפני מערכת הבריאות. לטענתו, יש צורך בתוספת מיטות אשפוז ושיפור המערך הגריאטרי לקשישים. בנוסף, התמודדות עם המשבר בתקציב קופות החולים באמצעות שיפור מקדמי התקצוב של הקופות - מדד יוקר הבריאות והמקדם הדמוגרפי - והצורך לתת מענה לבתי החולים הציבוריים כדי למנוע את קריסתם.

לטענת ליצמן, יש צורך לתת מענה למשבר החריף בפסיכיאטריה, תוספת תקני מתמחים, וקידום בריאות הציבור. 

שר הבריאות אמר כי מחויבותו לציבור החולים מחייבת אותו לפעול לפי צו מצפונו והוא לא יתן ידו לתקציב שאינו נותן מענה לצרכים הדחופים של המערכת - העומסים בחדרי המיון והמחלקות, התורים לניתוחים ולרופאים מומחים חייבים לקבל מענה.

בנוסף, הודיע שר הבריאות כי בכוונתו להתנגד להצעת האוצר לקבוע היטל על תכניות בשב"ן והביטוחים הפרטיים. "המענה לסל הציבורי צריך לבוא ממימון ציבורי" אמר ליצמן.
יעקב ליצמן הרפורמה במערכת הבריאות משרד האוצר משה כחלון ביטוח רפואי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד