י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

חשיפה: המחוז החרדי ימנה אחראית לתקיפות ילדים במוסדות החרדיים

המאבק בתקיפות ילדים בתלמודי התורה עולה שלב: ל"בחדרי חרדים" נודע כי במחוז החרדי החליטו להכנס לעובי הקורה ובקרוב תמונה אחראית לנושא. מנהלי אגפי החינוך החרדים זומנו לפגישה. מרגי ל'בחדרי': מברך על המהלך • כל הפרטים

אילוסטרציה (מנדי הכטמן, פלאש 90)
אילוסטרציה (מנדי הכטמן, פלאש 90)

חשיפת "בחדרי חרדים" • המאבק במעשים חמורים ופגיעות בילדים עולה שלב: על רקע הפרשיות האחרונות בנושא תקיפות ילדים במוסדות החרדיים, החליטו במחוז החרדי במשרד החינוך להכנס לעובי הקורה ובפעם הראשונה יצרו תקן חדש במשרד החינוך - ממונה ואחראית לנושא תקיפות, פגיעות ומעשים במוסדות חינוך חרדיים.

מנהלי אגפי החינוך בערים החרדיות זומנו לפגישה, בה שמעו על ההחלטה, לפיה, תמונה בקרוב פסיכולוגית במחוז החרדי שתפקידה יהיה לפקח ולטפל בכל הקשור לתקיפות ילדים במוסדות חינוך, תלמודי תורה ובתי ספר, שכעת יטופלו על ידי אנשי מקצוע.

בעקבות גל המקרים הקשים שהתפרסמו באחרונה, מקרים כואבים שלצערנו כמעט כל יום נחשפים, וכן בעקבות הצפת הנושא ב"בחדרי חרדים", תוך הכרזה כי מדובר בעקרון ממנו לא נניח את ידינו, ישנה התעוררות גדולה, בין בציבור, בין בקרב העסקנים ובעיקר במוסדות החינוך.

כזכור, בראשית השבוע שיגר הרב הראשי לישראל, הרב דוד לאו, מכתב למנהלי המוסדות בו ביקש מהם ש"לא לטאטא את המקרים מתחת לשטיח" ולטפל בכל מקרה ומקרה.

כאמור, מנהלי אגפי החינוך ברשויות החרדיות - ביתר, בני ברק, אלעד ועוד, כמו גם מנהלי אגפי חינוך ברשויות מעורבות - הוזמנו לפגישה בה נמסר להם על ההחלטה. ל"בחדרי חרדים" נודע כי מנהלי האגפים הודיעו כי בכוונתם לשתף פעולה עם ההחלטה בכדי לנסות ולעצור את התופעה החמורה.

המנהלים שהשתתפו בפגישה: יוחנן קירשנבאום מבית שמש, מרדכי בארי מאלעד, יהודה קורנבליט מביתר עילית, יונתן ספרא מבני ברק, אפרת אשכול ממודיעין עילית, עדינה פלונצ'ק מרכסים ואריק קיציס מעמנואל.

מצד המחוז השתתפו בפגישה, שהתקיימה בלשכת המנהל איציק זהבי, יותר מעשרה מבכירי 'המחוז החרדי' במשרד החינוך. אחד ממנהלי אגף החינוך באחת הערים החרדיות סיפר ל"בחדרי חרדים" כי בישיבה דנו בפרטים השונים של התפקיד והבעיות שנוצרו בהסתרת נושאים אלו בשנים האחרונות.

יו"ר ועדת החינוך של הכנסת, ח"כ יעקב מרגי מש"ס, אמר בתגובה ל"בחדרי חרדים": "כל פעולה שבאה להגן על ילדים ולטפח אותם אין לי אלא לברך עליה. מינוי כזה לא בא להעיד על התופעה אלא מעיד על החשיבות של החינוך החרדי בעיני המשרד".
עושים סוף לפגיעות תקיפות ילדים מוסדות חרדים המחוז החרדי במשרד החינוך

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 20 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד