י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

אביו של בחור הישיבה שנדקר: "חשב שקיבל כאפה"

אביו של בחור הישיבה שנפצע בפיגוע הדקירה בירושלים, הרב יצחק וינברג משגיח בישיבת סלונים, סיפר על שאירע: "הוא הרגיש כאילו שקיבל כאפה, הוא התכופף להרים את המשקפיים ואז המברג פגע לו בצוואר" • צפו

אביו של בחור הישיבה שנדקר: "חשב שקיבל כאפה"

אביו של בחור הישיבה שנפצע באורח קל בפיגוע הדקירה מוקדם יותר היום (חמישי), הרב יצחק וינברג משגיח בישיבת סלונים ונכדו של האדמו"ר בעל ה'ברכת אברהם' מסלונים זצ"ל, סיפר על שאירע לבנו. "הבן שלי נסע להילולא של הרבי ה'נתיבות שלום' זצ"ל ושם נתקל בערבי שדקר אותו מאחור פעמיים בגב ופעם אחת בצוואר".

לדבריו, "בבית החולים טיפלו בו בצורה מעוררת השתאות והוא נכנס ל'סיטי' ונקווה שהתוצאות טובות והוא ישתחרר במהרה". לדברי האב, הבן סיפר ש"הוא הרגיש כאילו שקיבל כאפה והוא התכופף להרים את המשקפיים ואז המברג פגע לו בצוואר".

בחסידות סלונים נערכו לקראת ההילולא ואף פירסמו מכתב הקורא לאברכים שמגיעים לציון שלא להסתובב במקומות בעייתיים מפאת הסכנה הכרוכה בכך עקב המצב המתוח בבירה.

במכתב שפורסם נכתב כי לאחר התייעצות של נציגי החסידות עם נציגי המשטרה הוחלט על שורת הוראות ביניהם לא לנסוע דרך הציר הראשי בשכונת א-טור אלא לנסוע דרך שביל הנחש גם בהלוך וגם בחזור או בכביש המקביל.

מפרטים ראשונים עולה, כי הבחור נדקר במיקום שלא נכלל במסלול המסומן, ובשלב זה לא ברור מדוע הבחור - שהוא עצמו נין לאדמור"י סלונים, הגיע למקום.

במיקום הפיגוע, סמוך לאוגוסטה ויקטוריה גם לא נכחו מתפללים אחרים - שכן הוא היה מחוץ למסלול המומלץ. בחסדי שמים, הנדקר לא איבד את עשתונותיו ועלה על הסעה משם עד לנקודת משטרה קרובה.


בהר הזיתים בירושלים טמונים גדולי עולם. מתקפות השכנים הערביים להר, שלמרות המצלמות שהוצבו וסיורי האבטחה הרבים מצליחים לפגע פעם אחר פעם, הביאו לירידה בכמות העולים לתפילה בקברי יקיריהם.

חלק מהמשפחות שרגילות בשנים עברו להתפלל בכל ייארצייט במניין על הקבר, חדלו מכך בשנה האחרונה. בין היתר לאחר שאלת רב, על כך שמדובר במקום סכנה.



סלונים בחור שנדקר הר הזיתים ערבים הדסה עיןן כרם

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד