כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024

מועצת העיתונות נגד נתניהו: פוגע בתחקירים

מועצת העיתונות תוקפת את הצעת החוק שמקדם נתניהו לביטול האפשרות להקלטת שיחות: "חוק זה, אם יחוקק, עלול לפגוע קשות ביכולת לבצע תחקירים עיתונאים. החוק יביא לכך שמידע חשוב לא יגיע לציבור ויפגע בזכות הציבור לדעת וביכולתו של האזרח לתעד ולחשוף עוולות"

בנימין נתניהו (מרים אלסטר, פלאש 90)
בנימין נתניהו (מרים אלסטר, פלאש 90)

מועצת העיתונות תוקפת את הצעת החוק שמקדם נתניהו לביטול האפשרות להקלטת שיחות. בהודעה רשמית שפרסמה מועצת העיתונות נכתב: "חברי מועצת העתונות מתנגדים בתוקף ליוזמה לחוקק חוק האוסר הקלטת שיחה שלא בהסכמת כל המשתתפים".

עוד נמסר כי "חוק זה, אם יחוקק, עלול לפגוע קשות ביכולת לבצע תחקירים עיתונאים. הוא יקשה על עיתונאי להוכיח את אמיתות הפרסום במקרה ותוגש נגדו תביעת לשון הרע, ויפגע ביכולתו להוכיח תום לב בפרסום.

"החוק יביא לכך שמידע חשוב לא יגיע לציבור ויפגע בזכות הציבור לדעת וביכולתו של האזרח לתעד ולחשוף עוולות. יצוין, כי ברוב מדינות ארה"ב מבכר החוק את זכות הציבור לדעת בנושאים בעלי עניין ציבורי מובהק על פני הזכות לפרטיות".

כזכור, בימים האחרונים דווח כי נתניהו יוזם חוק חדש ומשמעותי - איסור על הקלטת שיחת טלפון בין שני אנשים, אלא אם השניים יאשרו זאת. החוק כיום מאפשר להקליט שיחה, ואף לפרסמה, במידה ואחד משני המשוחחים אישר זאת ומודע להקלטה.
הקלטת שיחות בנימין נתניהו מועצת העיתונות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד