כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

ההקלטה שלא פורסמה: רבי אריה פינקל זצ"ל תוקף את ה'פלג הירושלמי' הקיצוני • האזינו

בהקלטה נדירה שטרם פורסמה, והגיעה לידי "בחדרי חרדים", נשמע הגאון רבי אריה לייב פינקל זצ"ל, ראש ישיבת מיר ברכפלד שהלך לעולמו השבוע, תוקף בחריפות את אנשי "הפלג הירושלמי" הקיצוני: "הראש ישיבה הוא המנהיג. לא יכולים לחלוק עליו. כולם מופרכים לגמרי". האזינו

רבי אריה פינקל זצ"ל עם מרן הגראי"ל שטיינמן בכינוס
רבי אריה פינקל זצ"ל עם מרן הגראי"ל שטיינמן בכינוס

בהקלטה נדירה שנחשפת הערב (חמישי) ב"בחדרי חרדים" נשמע הגאון רבי אריה לייב פינקל זצ"ל, ראש ישיבת מיר ברכפלד שהלך השבוע לבית עולמו, כשהוא תוקף בחריפות את ה"פלג הירושלמי" הקיצוני ומכריז כי אסור לערער על החלטותיו של מרן הגראי"ל שטיינמן.

את הדברים אמר ראש הישיבה זצ"ל בכינוס בחירות לפני כשלוש וחצי שנים בעיר מודיעין עילית, כינוס אליו הגיע גם הרב שטיינמן, אך הדברים נאמרו עוד בטרם הוא נכנס אל המקום ושלא בנוכחותו.

הדברים המלאים:
"ואנחנו עבדים, מה זה עבדים? עבדים לרצון השם בתורה. מה כתוב בתורה? לא תסור... ואתם צריכים לשמוע ולקיים את דברי הגדולים יותר ויותר, שהמילה שלהם קובעת. סנהדרין גדולה. מי לא יודע מי קובע היום, שמילה שלו מכריעה את הכל.

"החזון איש אמר על החפץ חיים שהוא הסנהדרין גדולה, הוא היה אחד רק, אבל המילה שלו קובעת, ומי שחולק על מה שהוא אומר זה כמו שחולק על הסנהדרין, ככה החזון איש אמר.

"היום אנחנו יודעים מי קובע. אם מרן ראש הישיבה (הרב שטיינמן א.ר.) אומר אז יש לאו ועשה, לשמוע. בתורה זה כתוב, ואנחנו עבדים, לשמוע בקול התורה, תשמעו מי המנהיג של עם ישראל, הוא הסנהדרין היום. הוא יחיד, אין שני לו".

כאן עובר הרב פינקל ותוקף את אנשי 'הפלג הירושלמי' הקיצוניים: "לא יכולים לחלוק עליו, כולם מופרכים לגמרי, לא רוצה לקרוא את השם של אחד שחולק על הסנהדרין, אפילו זקן, אפילו תלמיד חכם גדול.

"אנחנו צריכים להירתם ולעשות כל מה שאנחנו יכולים כי זה לא סתם חוב קדוש, אני לא יודע שיש יותר מזה, אבל אני רק אומר שהמליצה נשמע לנו טוב טוב מה זה. בנפשינו! פיקוח נפש רוחני וגשמי".
רבי אריה פינקל הפלג הירושלמי כינוס בחירות הרב שטיינמן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 31 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד