י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

באופן חריג: הרבי מסלונים תקף את המחוז החרדי

הרבי מסלונים חרג אמש ממנהגו ובמהלך הטיש יארצייט שערך לאביו, בעל ה'נתיבות שלום', התייחס לענייני היום, ותקף את המחוז החרדי במשרד החינוך

רבי מסלונים. צילום: אביר סולטן, פלאש90
רבי מסלונים. צילום: אביר סולטן, פלאש90

באופן חריג, האדמו"ר מסלונים ‏התייחס אמש (חמישי) במהלך טיש היארצייט שערך לאביו, האדמו"ר הקודם בעל ה'נתיבות שלום' מסלונים זיע"א, בבית המדרש של החסידות בירושלים, לענייני היום.

האדמו"ר דיבר מתורתו של אביו והביא סיפור מהאדמו"ר ה'בית אברהם' מסלונים שפעם נכנס לישיבה ובאמצע היום דפק על הבימה, ואמר: "הישיבה קמה רק בשביל מי שחי חיי תורה וקדושה".

הרבי הוסיף: "בדור של היום יש הרעלה של המכשירים והטכנולוגיה והעצה החרדית היא רק להסתגר בתוך הבתים, שלא תיכנס שום רוח של טומאה בתוך הבתים".

עוד הטעים: "מי שכן משתמש בפגעי הטכנולוגיה הם בבחינת 'באו פריצים ויחללוה'. הם מחללים את הקודש ושלא ייכנסו אצלנו לבתי כנסת. ביקשתי להקים ועדת רבנים בנושא על מנת לראות מה ניתן לעשות בנידון".

הרבי התייחס גם לנושא הלבוש ואמר ש"הכל צריך להשאיר מחוץ לבית‏ - היום צריך לסגור הכל שרוח טומאה לא תכנס. מי שלא עושה את זה אני לא יודע אם הוא יכול לזכות לשמירה עליונה".

הרבי תקף במרומז את המחוז החרדי במשרד החינוך ואמר ש"אסור לתת לשום דבר זר מבחוץ להכנס ולהתערב בתוך תכני הלימוד והחינוך כמו מה שהיה פעם. לא צריך לעניין אם כן יהיה תקציב או לא יהיה תקציב - זה לא אמור לעניין אותנו בכלל".

גם לנושא האקדמיה התייחס האדמו"ר ואמר "אצלנו אין לזה שום מקום ודריסת רגל במחננו".
הרבי מסלונים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד