י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

לאחר דיון מרתוני: הממשלה אישרה פה אחד את תקציב המדינה

הממשלה אישרה פה אחד את התקציב הדו-שנתי • השר ליצמן תמך בתקציב לאחר שהגיע לסיכום על הישגים בבריאות, לתוספת מיטות ותקנים ומשאבים לבתי החולים. הישג דרמטי: סל התרופות יתוקצב כולו מכספי מדינה, ללא היטל על הביטוחים

לאחר דיון מרתוני: הממשלה אישרה פה אחד את תקציב המדינה
אלסטר

הממשלה אישרה הבוקר (ו) את תקציב המדינה הדו-שנתי לשנים 2018-2017. התקציב יכלול קיצוץ רוחבי של 2 מיליארד שקל. אושרה הצעתו של שר האוצר משה כחלון להטלת מיסוי על בעלי שלוש דירות ויותר

גובה התקציב לשנת 2017 הוא 359.7 מיליארד ₪ ולשנת 2018 376.7 מיליארד ש"ח. הגידול הריאלי בתקציב המדינה בין השנים 2016 ל- 2018 עומד על 8.3%, כאשר הגידול הריאלי לשנת 17 הוא 5.2% לעומת 2016. יעד הגירעון יעמוד בשנים 2018-2017 על 2.9% מהתוצר. עקרונות התקציב מתבססים על חלוקה צודקת של המשאבים הלאומיים, טיפול במשבר הדיור, הפחתת יוקר המחיה, עידוד הצמיחה ושיפור הפריון.

התכנית הכלכלית מתמקדת בשלושה עקרונות מרכזיים – הפחתת יוקר המחיה, צמצום פערים והגדלת הצמיחה והפריון:

לפי התקציב החדש, סל התרופות יגדל ב-200 מיליון שקלים; משרד החינוך יקבל תוספת לבניית 17 אלף כיתות לימוד, תוגבר התחרות בטלויזיה הרב ערוצית ובשוק התשתיות פס רחב; קצבת זקנה לקשישים מקבלי הבטחת הכנסה תגדל ב-350 מיליון ש"ח; ביטול מכונות המזל של הפיס ומרוצי הסוסים של הטוטו; יופחתו מס הכנסה ומס החברות.

ראש הממשלה נתניהו בירך על אישור התקציב ואמר: "זהו תקציב חשוב, תקציב שיש ‏בו הרבה יסודות של תחרות, רפורמות וצמיחה, הפחתת יוקר המחייה וצמצום פערים".

שר האוצר, משה כחלון הגיב: "יש לנו כלכלה חזקה ומתפתחת. בתקציב הקרוב יש מנועי צמיחה משמעותיים וגידול של מיליארדים בתקציבים החברתיים. נמשיך להוביל את הכלכלה הישראלית באחריות ובשיקול דעת".

מנכ"ל משרד האוצר, שי באב"ד: "התקציב שאושר היום מיישם את מדיניות משרד האוצר להצמחת המשק, צמצום הפערים החברתיים בישראל והפחתת הרגולציה. יש בתקציב הזה מנועי צמיחה רבים ורפורמות שיצעידו קדימה את הכלכלה הישראלית. נמשיך לבצע השקעות במשק, להפחית מיסים תוך אחריות תקציבית ושמירה על כלכלה חזקה ויציבה".
תקציב הממשלה השר כחלון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד