י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

2 מיליון דולר גוייסו במשרד של רובי שראהן במנהטן

מסיבה היסטורית נערכה בשבוע האחרון, עם תוצאה מפתיעה: 2 מיליון דולר גויסו לטובת 'הקרן להצלת ילדי צרפת' בתוך שעתיים

במסיבה
במסיבה

מסיבה היסטורית נערכה בשבוע האחרון, עם תוצאה מפתיעה: 2 מיליון דולר גויסו לטובת 'הקרן להצלת ילדי צרפת' בתוך שעתיים.

המיליונים הללו מצטרפים לשלושה מיליון, שגויסו במסע ההיסטורי שנערך לאחרונה לטורונטו שבקנדה.

המסיבה נערכה במשרדו של המיליארדר החרדי הנגיד רובי שראן, ברחוב ברודוויי במנהטן, בהשתתפות האדמו"ר מסאטמר, הגאון רבי דוד פיינשטיין והגאון רבי מלכיאל קוטלר.

'הקרן להצלת ילדי צרפת', הוקמה לאחרונה לטובת יהודי צרפת העולים לישראל בחסות ה'סוכנות' וילדיהם נשלחים למוסדות ממלכתיים ואינם מקבלים חינוך דתי.

לנוכח סכנת אבדן הנשמות, התכנסו גדולי ישראל באסיפה שנערכה בחורף האחרון בבית כ"ק האדמו"ר מקאלוב.

גדולי ישראל ביקשו מהמיליונרים ר' ראובן וואלף ור' ראובן שראן לעמוד בראש הקרן. לפני כחודש טסו גדולי ישראל למסע בזק לטורונטו. תוך פחות מ-12 שעות גוייס סכום של למעלה משלוש מיליון דולר עבור הקרן.

הביקור עורר רושם רב והעניק השראה גם לנגידים הניו יורקים, שכאמור השבוע נאספו לערב התרמה משלהם.

בד בבד, שלח האדמו"ר מסאטמר את בנו הרה"צ אב"ד סיגוט לביקור בצרפת, לעמוד מקרוב אחר צרכי הקהילה היהודית ברפובליקה. הרב מסיגוט נפגש עם רבני העיר ועסקנים ושמע על היערכותם לרישום ילדים למוסדות לקראת שנת הלימודים הבאה. לאור זאת, קבע האדמו"ר מסאטמר כי יש חובה לפעול גם עבור ילדי צרפת שנותרו בצרפת - כדי להעניק להם חינוך יהודי טהור.

לערב ההתרמה המיוחד שנוהל בראשות הנגידים חברי הקרן ר' ראובן וולף, ר' ראובן שרון והרב אליעזר קסטנבוים, הגיעו מבכירי הנגידים בניו יורק שהעניקו את תמיכתם עבור הקרן וקיבלו את ברכתם של גדולי ישראל.

הנגיד ר' ראובן וולף הודה לאדמו"ר מסאטמר ואמר: "בעולם העסקים אני נודע כמי שעושה שותפויות עם כל מיני אנשים בעסקאות של מיליוני דולרים, אך שותף כזה כמו האדמו"ר מסאטמר - אף פעם עוד לא היה לי". גדולי ישראל נשאו דברותיהם וברכו את הנגידים בברכת הצלחה בכל מעשי ידיהם ונחת מצאצאיהם.

הרה"צ אב"ד סיגוט חלק עם המשתתפים את התרשמותו ממצב יהודי צרפת והחיוב לתמוך במוסדות שלהם. הגר"ד טויב הקריא מכתב מאביו האדמו"ר מקאלוב לכבוד הנגידים והמסיבה: "ויהי נועם עליכם, שתצשרה שכינה במעשי ידיכם", דברי האדמו"ר.





















































































































סאטמר רובי שראהן מנהטן ילדי צרפת גיוס כספים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד