י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

השופט של אולמרט יבקר את הפרקליטות

דוד רוזן, השופט שגזר שש שנות מאסר על ראש הממשלה לשעבר אולמרט בפרשת הולילנד, ימונה לראש הגוף שיבקר את עבודת הפרקליטות

דוד רוזן. צילום: מוטי קמחי, פלאש 90
דוד רוזן. צילום: מוטי קמחי, פלאש 90 צילום: מוטי קמחי, פלאש 90

שרת המשפטים, איילת שקד, הודיעה היום (ו) על מינויו של שופט בית המשפט המחוזי בתל אביב דוד רוזן לנציב הביקורת על הפרקליטות.

ההחלטה התקבלה לאחר התייעצות עם נשיאת בית המשפט העליון, השופטת מרים נאור, ובהסכמת השר לביטחון הפנים, גלעד ארדן, והיועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט.

שקד מסרה כי, "עובדי פרקליטות המדינה עושים עבודה קשה למען המדינה ולמען הוצאת הצדק לאור. עם זאת, אין גוף שאינו זקוק לביקורת בונה שתשדרג את עבודתו עוד יותר,

"עמדותיו של השופט רוזן יזכו למשקל ציבורי רב ויהנו מאמון הן של הציבור הרחב והן של הפרקליטות והמשטרה. אני מודה לנציבה הקודמת, הילה גרסטל, שפעלה מתוך מקצועיות ומסירות, ואני מאחלת לשופט רוזן הצלחה רבה בעבודתו".

רוזן מונה במקומה של השופטת בדימוס הילה גרסטל שהתפטרה מתפקיד נציבת הביקורת לפני כחצי שנה וזאת לאחר שבשבוע שעבר אישרה הכנסת את חוק הנציבות על הפרקליטים שמכוחו תשאב הנציבות את סמכותה.

רוזן מכהן כשופט בית המשפט המחוזי בתל אביב והתפרסם כאשר הטיל עונשי מאסר כבדים על נאשמים בפרשת הולילנד. ראש הממשלה לשעבר, אהוד אולמרט, שנשלח על ידי רוזן לשש שנות מאסר.

רוזן רוזן בוגר תואר במשפטים מאוניברסיטת תל אביב, ובוגר תואר בכלכלה וסטטיסטיקה מהאוניברסיטה העברית. ושימש בעבר כפרקליט מחוז מרכז בצה"ל, כסנגור הצבאי הראשי וכראש המחלקה המשפטית בנציבות קבילות החיילים.
דוד רוזן משרד המשפטים איילת שקד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד