י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

חשיפה: התקציב הדו שנתי לא כולל 260 מיליון שהובטחו לחרדים

תקציב המדינה לשנים 2017-18 שאושר הבוקר בממשלה בתמיכת החרדים, לא כולל בבסיס התקציב 260 מיליון שקל שהובטחו למפלגות החרדיות ונועדו עבור הישיבות, הסמינרים ורשתות החינוך • הסיבה: האוצר רוצה לשמור קלף מול יו"ר ועדת הכספים גפני

גפני. צילום: מרים אלסטר, פלאש 90
גפני. צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

פרסום ראשון: תקציב המדינה הדו שנתי לשנת 2017/18 אושר הבוקר (ו) פה אחד בממשלה - אך התוספות הקואליציוניות של 260 מיליון שקל, (20 מיליון על כל חבר כנסת מיהדות התורה וש"ס) שהיו מיועדות לתוספת בתקציב הישיבות, הסמינרים ורשתות החינוך - נשארו בחוץ.

לבחדרי חרדים נודע כי האוצר התעקש שלא להכניס את התקציבים הללו לבסיס התקציב, כדי לשמור 'קלפים' לשימוש מול יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני בדיוני התקציב בועדה. באוצר חוששים שגפני ידרוש תוספות נוספת במהלך הדיונים ויעכב את הדיונים על התקציב ולכן אנשי האוצר מחזיקים את אותן תוספות קואליציוניות בידיהם כדי שלגפני יהיה מה להפסיד במידה ולא יפעל בשיתוף פעולה עם האוצר.

במהלך הלילה, בצל דיוני הממשלה על התקציב, גילו השרים אריה דרעי ויעקב ליצמן כי תקציב הישיבות עומד רק על 450 מיליון שקל והודיעו לראש הממשלה כי הם מתנגדים לתקציב. לאחר ישיבה הוחלט להוסיף עוד 525 מיליון - כפי שהיה מאז תיקון גזרות לפיד, אך עדיין חסרים 119 מיליון שקלים כדי לעמוד בערך הנקודה עבור כל תלמידי הישיבות, כפי שהיה בשנת 2012 טרם גזרות לפיד.

גורם בכיר בש"ס הגיב ל'בחדרי חרדים' כי "הסיעות החרדיות והדתיות יעמדו על כך שכל שההסכמים יכובדו במלואם בחוק התקציב. חוק התקציב לא יעבור במליאת אם תהיה הפרת הסכמים קואליציוניים".

גורם שהיה מעורב במו"מ מול האוצר אמר ל'בחדרי חרדים' כי החרדים לא שברו את הכלים על אי הכנסת התוספת לתקציב כי הם רשמו הישגים גדולים בתקציב ובסעיפים שכן הצליחו להכניס לבסיס התקציב, ו"בסוף האוצר מבין שהסכמים חייבים לקיים וזה יקויים, לכן לא נלחמו על כך".
תקציב משרד האוצר גפני ישיבות בסיס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד