י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

ראש בראש בסאטמר: המהר"א תוקף את אחיו

בעקבות שיתוף הפעולה של האדמו"ר מהרי"י עם גדולי התורה בארה"ב לטובת החינוך העצמאי והצלת ילדי צרפת, הוא סופג מתקפה חריפה מאחיו הגדול

האחים האדמו"רים סמאטמר.
האחים האדמו"רים סמאטמר.

המאבק על ילדי צרפת: האדמו"ר מהר"א מסאטמר יוצא במתקפה חריפה נגד אחיו האדמו״ר מהרי"י מסאטמר על פעולותיו למען הצלת ילדי צרפת.

בגליון של חסידי האדמו"ר מהר"א מסאטמר היוצא לאור בבני ברק, בו מביאים בכל שבוע שיחות של האדמו"ר מסאטמר עם אדמו"רים, מובאת שיחה עם בנו הרה"צ רבי מנחם מנדל טייטלבוים, רב קהילת סאטמר בויליאמסבורג, האדמו"ר תוקף בדברים חריפים את אחיו הקטן האדמו"ר מהרי"י על שיתוף הפעולה עם "ראשי הישיבות האגודאים" כלשונו.

האדמו"ר טוען בדבריו ש"לא זו דרכינו לשלוח את ילדי העולים למוסדות החינוך העצמאי, הם תולים את ה'שייגעץ שטיק' בעניין הצלת הילדים ושליחותם למוסדות החינוך העצמאי כאילו זה היה דעתו של מרן דודי ה'דברי יואל' בזמנו כשעלו ארצה עולים ממדינות שונות. ודאי הדברי יואל לא נהנה מזה ומבקש בקהלם אל תחד כבודי, ואם גם הוא הסכים היה זה רק באין ברירה, אבל בחוץ לארץ לעזור לחינוך העצמאי לקחת יהודים מצרפת ולהביא אותם לידי הציונים? חס ושלום".

כזכור האדמו"ר מהרי"י מסאטמר הקים קרן מיוחדת ביחד עם גדולי ראשי ישיבות בארה"ב הגר"מ קוטלר והגר"ד פיינשטיין, והאדמו"רים מסקולען, פשעווערסק וקאלוב, לטובת הילדים כדי לשלב אותם במוסדות חרדים ולא במוסדות הממלכתי דתי אליהם הם נשלחים על ידי הסוכנות. הקרן גם עוזרת בתמיכה כספית למוסדות חרדים בצרפת הנמצאים במצוקה כלכלית בגלל עזיבת נגידים רבים למדינות אחרות.

בתוך כך, אנשי הנטורי קרתא בארה"ב מפגינים ברחובות העיר נגד האדמו"ר מהרי"י על שליחת ילדים לחינוך העצמאי. השבוע בעת הדינר במשרדי הנגיד רובי שראן, הפגינו אנשי נטורי קרתא עם שלטים וכרזות שעליהן נאצות נגד האדמו"ר.

הנטורי קרתא מפגינים נגד האדמו,ר מהרי"י מסאטמר במנהטו
סאטמר ילדי צרפת קרן החינוך העצמאי הציונים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 30 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד