י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

אז מה אוכלים השבת לצום קל? המלצות לקראת תשעה באב

כמה צריכים לשתות כבר מהיום? באיזה מאכל אפשר להחליף את החמין הכבד של שבת, והאם סעודה שלישית עתירת מאכלים היא ערובה לצום קל? ויש גם כמה המלצות של נשים מקבוצת הפייסבוק "האתגר עם רחלי זק" • צום קל ושנזכה במהרה לביאת גואל צדק

אז מה אוכלים השבת לצום קל? המלצות לקראת תשעה באב
הגיע הזמן להחליט מה אוכלים היום

השנה יחול צום תשעה באב מיד בסיומה של השבת, ולכן הסעודה המפסקת תהיה סעודה שלישית.

באופן עקרוני, יום צום הוא יום שבו עדיף לאכול כמה ארוחות קטנות לאורך היום, מה שמאפשר לנו השבת את האופציה, של סעודת הבוקר הקבועה, ועד סעודה שלישית, לשלב עוד מיני ארוחה כדי למלא את מאגר הפחמימות בשרירים ובכבד. זה יכול להיות גם סנדוויץ' עם סלט ביצים וירקות.

כבר היום, יום שישי, הרבו לשתות מים, וגם בסעודות השבת, על אף שבבתים רבים נהוג לשתות שתיה מתוקה, כדאי הפעם להחליף את הממותק במים, או לפחות לתת להם מקום מכובד. במקום 3 כוסות שתיה מתוקה, שתו כוס אחת ואת השתיים האחרות מלאו במים. כך תצברו מאגרי מים בגוף, וגם תקלו על כאבי ראש עתידיים אפשריים. שלבו עוד ירקות ופירות, על אף שיום שישי לחוץ. נסו להמעיט במאכלי השבת תבלינים – שגורמים לצמא רב.

את סעודת יום השבת, כדאי להפוך לסעודה קלילה יותר מזו שאתם רגילים והקדימו את סעודה שלישית לסעודה הגדולה. במהלך יום השבת ודאו ששתיתם לפחות 10-12 כוסות מים. אל תאכלו בהגזמה בסעודה שלישית-מפסקת, משום שהדבר עשוי להכביד על הגוף ואין כאן עניין אמיתי כי זה לא יגרום לכם להיות פחות רעבים ביום שלמחרת. שלבו בסעודה מנת חלבון בצורה עוף או דג – עם כמה שפחות תבלינים, או לחילופין, קטניות ואורז – עדיף מלא. זכרו כי שומן תורם לתחושת השובע ולכן שלבו גם שומנים.

המלצה נוספת: הפחיתו מהיום את שתיית הקפה שלכם.
הימנעו מאכילת תפוחי אדמה, לחם לבן, חטיפים ומתוקים רבים – המקצרים את תחושת השובע.


הצצנו בקבוצת הפייסבוק האתגר עם רחלי זק>>

וקראנו שם על התכנונים שלהן לקראת הצום. אסתי כתבה שהיא מוסיפה לבקבוק המים סוכר ענבים, מנשנשת הרבה מלון וענבים, לסעודה שלישית היא מכינה סלט קינואה או בורגול.

המאמנת, רחלי זק, כתבה כי אצלם יקדימו את הסעודה ובבוקר, במקום חמין, היא תכין עוף עם אורז וירקות – שהם מאכלים פחות כבדים.

עוד הוסיפה אסתי כי היא ממליצה על דרך מצוינת לשתיה: היא לוקחת בקבוק ליטר מים, שמה בתוכו שקית תה בטעמים המומסת בחצי כוס מים. היא ממליצה על תה ירוק בטעם וניל, ויש עוד טעמים בסדרה. כך יש לך מים בטעמים וללא קפאין.

פנינה כתבה שתכין דג סלמון בתנור עם שעועית ירוקה וגזר גמדי פלוס סלט ירקות. לצורך הפחמימה היא תאכל חלה.

מי שאינה רוצה לאכול חלה, יכולה לאכול אורז, או למשל קינואה או בורגול.
לגבי עוף ודג שנראים לחלקנו מצמיאים – התשובה היא שאם לא שמים הרבה תבלינים, זה בסדר גמור.

זכרו, אנחנו בימים חמים מאוד, ולכן חשוב לשהות במקומות מוצלים עד קרירים. במידה ואינכם חולי סוכרת וכו', אין שום נזק כתוצאה של צום בן יממה. השתדלות לנוע ולצאת לכמה שפחות מקומות כדי לא לבזבז הרבה מאגרי נוזלים.
אנשים חולים או נשים הרות, או כאלו שחשים שלא בטוב – יתייעצו עם רב כיצד עליהם לנהוג.
והלוואי שנדע ימים טובים ושמחים, מלאים אהבת חינם אמיתית – ושיבוא גואל צדק במהרה בימנו, אמן.
צום תשעה באב צום המלצות סעודה מפסקת שתיית מים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד