ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024

זמן לאהבת חינם: המשגיח שהרס את חיי הבחור

אדם זקוק לאהבה, ואם חלילה אנו חוטאים בשנאה - הדבר מסוגל להרוס חיים וגם את בית המקדש

זמן לאהבת חינם: המשגיח שהרס את חיי הבחור

אחד הדברים שמאוד בולטים לי כמטפל, היא כמות הבעיות שנוצרות בגלל ביקורת ושנאה. אם זה מהחברה הקרובה או הרחוקה יותר. אני רואה לא מעט אנשים שהכל נופל אצלם בגלל משהו שמישהו אמר מתוך כעס ושנאה. או סתם כך ביקורת מתמדת.

בתשעת הימים אנו בוכים על חורבן הבית. בית המקדש, ביתו של הקב"ה בעולם הזה, שנחרב בגלל שנאת חינם. בגלל שאנשים לא אהבו אחד את השני. לא העריכו ולא כיבדו אחד את השני. היתכן? מקום כ"כ קדוש ונעלה, ביתו של הקב"ה בעצמו, נחרב בגלל מילים לא יפות וחוסר כבוד?

החורבן מראה לנו עד כמה כבוד הדדי ומילים יש להם משמעות מאוד חשובה. את הסיפור על קמצא ובר קמצא כולנו מכירים. כולנו יודעים מה המשמעות הכואבת של הלבנת פני חברו ברבים. ולצערי אני רואה את ההשפעה של הלבנת פנים על חיים שלמים של אנשים יותר מידי. לא פעם שמענו על אנשים שנטלו את חייהם בידם רק בגלל שהם לא עמדו בלחץ של המילים הרעות שנשלחו אליהם.

האמת שלא יזיק לנו בדק בית פנימי במחנה שלנו. כמה פעמים אני שומע ילדים ברחוב מזלזלים חלילה בילדים שמשתייכים לחסידות אחרת, לקהילה אחרת, לדעה אחרת? לצערי יותר מידי. וכמה מחלוקות שהנושא שלהן אינו קשור כלל להלכה או מנהגי ישראל קיימים בקהילות שלנו? כמה פעמים אנחנו מוצאים את עצמנו מגנים מנהגים או הליכות של אנשים שבאים מקבוצות שנות מאיתנו. וכמה פשקווילים מחזיקים את קירות בני ברק וירושלים וחלקם מלאים ברעל שמופנה לאנשים שלא רוצים יותר לצאת מהבית?

אחד המטופלים שהגיעו אלי לאחרונה ונגעו מאוד לליבי היה בחור בגיל שבע עשרה, בחור טוב ונורא נורא עצוב. שהחל לרדת מהדרך. כששאלתי אותו את אחת השאלות הראשונות שאני שואל כל מטופל: למה בעצם הגעת אלי? מה מפריע לך בחיים. שמעתי קודם כל אנחה קורעת לב ושתיקה. שתיקה עצובה מאוד. ואז הסביר לי הבחור שהכל היה בסדר עד שהגיע לישיבה קטנה והמשגיח שלו תפס אותו על איחור פעם אחת והלבין את פניו ברבים. משם על כל דבר הוא קיבל מילים מעליבות. מילים שחתכו את הנפש שלו והשאירו אותו פצוע. חסר אמונה באנשים. חסר אהבה והערכה. ואפילו חסר טעם בחיים. דבר שגרם לו להתנתק לאט לאט מכל הסובב אותו. כי ממילא הוא אף פעם לא יהיה טוב וממילא הוא לא יודע מספיק. וממילא להורים שלו אין נחת ממנו וכו'.

הכאב של הבחור הזה הוכיח לי מפורשות שוב עד כמה נכונות התיאוריות הפסיכולוגיות שאדם זקוק להערכה ואהבה אינסופית. וכמה כל מילה של הסובבים אותנו יכולה להשפיע לרעה על האדם שעומד מולנו. אפילו בלי שנתכוון כלל.

אז כן, אנשים צריכים אהבה והערכה. אנשים רוצים לשמוע מילים טובות. וברגע שאין לאדם את הצרכים הללו הכל מתחיל לקרוס לאט לאט. בדיוק כמו בחורבן הבית.

מי שרוצה ילדים טובים ונחת צריך לתת מילים טובות והערכה אינסופית. מי שרוצה זוגיות טובה צריך לתת הערכה ואהבה. את כל מה שהרסה שנאת חינם תחזיר לנו אהבת חינם. תאהבו כי אתם רוצים שיאהבו אותכם ורק אהבה מחזירה אהבה.

מרדכי רוט הינו מטפל רב תחומי ברפואה טבעית, מטפל בבעיות גב וצוואר, התעמלות רפואית, סכרת וירידה במשקל, מאמן אישי בגוף ונפש ומחבר הספר 10 דקות לבריאות שלך. 0527171294 [email protected]
אהבה לחץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד